MrPete Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Hei. Vi har i en årrekke hatt ADSL fra Telenor her, med et tilhørende gammelt modem. Da jeg kjøpte en bærbar her om dagen fant jeg ut at det var best å bestille et alternativ som også kunne gi meg trådløs tilkobling til denne. Det ble en 3COM ADSL Wireless 11g Firewall router. Jeg har gått gjennom alle steg av manualen, men jeg får det ikke til å funke. Virker som jeg er tilkoblet(finner trådløst nettverk), men internet connection viser "disconnected" Prøver først å koble det via en "wired" pc, med Windows 98. Startet setup wizard fra http:\\192.168.1.1 Har gått inn i egenskaper til internett-tilkoblingen og huket av "slå aldri et nr"., konfigurert via PPPoE, brukt @online.no, testet både 0/100 og 8/35 VPI/VCI parametre, og LLC encapsulation. Den skal også dele ut IP-adresser automatisk. Når jeg er ferdig med dette, står det fortsatt disconnected, har prøvd å restarte gjort en haug med forskjellige ting, men det funker ei. Et lite problem til, når jeg prøver å gå inn på "Nettverk" på kontrollpanel skjer det ingenting. Den går ikke inn dit. Ville sjekke TCP/IP og se om det sto på automatisk der og, men det kommer åpenbart ikke til å skje. Jeg fatter og begriper ikke hvorfor dette skulle skje. Noen som har noen hint og tips på hvordan jeg evt. kan løse dette? Lenge siden jeg har gjort noe liknende, så jeg håper det er noe banalt enkelt. På forhånd takk
MrPete Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Skrevet 21. juni 2005 Nå har jeg etter mye om og men faktisk klart å få den bærbare til å funke på internett. Virker dog som det går litt tregt, prøvde å slå av brannmuren, og da har det gått som en drøm etterpå, selv med brannmuren reaktivert. Gudene vet hvorfor. Den stasjonære funker fortsatt ikke. Får vel plundre videre
agvg Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Nå har jeg etter mye om og men faktisk klart å få den bærbare til å funke på internett. Virker dog som det går litt tregt, prøvde å slå av brannmuren, og da har det gått som en drøm etterpå, selv med brannmuren reaktivert. Gudene vet hvorfor. Du har nyeste firmware til det og resatte det etter oppdateringen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå