Gå til innhold

Mus problem i win xp


Anbefalte innlegg

Postet dette tidligere( http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=433413

), men tråden ble stengt så jeg prøver på nytt:

 

Jeg kjører windows xp.

 

Musa er ofte slik at plutselig så bare fyker den til et helt annet sted på skjermen. Akkurat som den prøver å være "intelligent" og plassere seg over den knappen den tror jeg skal trykke på neste gang.

 

Jeg fikk tips om å prøve:

Kontrollpanel/Control Panel -> Mus/Mouse -> Bevegelse/Motion -> 'Snap to default' -> <Ta vekk haken>.

 

....det hjalp desverre ikke.

 

Hvordan får jeg slått av dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-16183

Det er jo faktisk en musefunksjon som skal gjøre at du slipper å røre musa til en tekstboks. Det visste du sikkert? Skal være mulighet for å forandre dette...

post-104-1119428815_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Det er jo faktisk en musefunksjon som skal gjøre at du slipper å røre musa til en tekstboks. Det visste du sikkert? Skal være mulighet for å forandre dette...

Det er nettop denne funksjonen jeg har slått av. Likevel fyker den rundt. Den oppfører seg litt merkerlig da den ofte plasserer seg midt på skjermen feks. uten at det er noen knapper i nærheten. Ofte legger den seg over startknappen nede i venstre hjørnet, og andre ganger legger den seg over krysset opp i høyre hjørnet.

 

Det er en helt vanlig usb mus av merke ibm. Bruker også en vanlig musematte.

Endret av Pompiuses
Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Ikke godt å si hva som er feil, du får prøve å reinstallere drivere, prøve ps2 porten, installer xp mousefix, vet ikke om noe av det funker men det er verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...