Gå til innhold

Bootblock til Asus A7V133


thmazter

Anbefalte innlegg

Har liggende et Asus A7V133 hovedkort med VIA KT133A chipset. Dette er rimelig dødt etter at kameraten som eide det før fikk en feilflash. Har prøvd hotflashing og diverse, men BIOS brikken på dette kortet er beryktet som vanskelig å få til å flashe.

 

Bootblocken er følgelig også ødelagt, lurte på om noen med tilsvarende kort/chipset kunne tenke seg å kopiere kun bootblocken og sende den til meg, da jeg ikke kan finne bare bootblocken eller få til å ekstrakte den fra BIOS filen.

 

Trenger bootblocken for å prøve om det evt går med en automatisert flashing, dvs legge kommandoene inn i autoexec.bat og prøve å la den flashe på egenhånd.

 

 

"Edit"

 

Hvordan kopierer man så bootblocken lurer noen på, burde ha tenkt på det fra før.

Last ned filen uniflash.exe som jeg har lagt ut, legg denne inn på en oppstartsdiskett. Boot med disketten i og start uniflash.

 

Viktig: skal dette virke må BIOS beskyttelsen være av.

 

Inne i uniflash må du gå inn i menyen "Advanced submenu", her har du et alternativ som sier "Write bootblock to file". Lagre med et greit navn, restart så pc-en og ta ut disketten. Sender du den så til meg har du gjort meg en stor tjeneste.

De som vil kan evt ta en kopi av sin BIOS i tillegg og sende.

 

 

På forhånd takk,

 

mvh ThMaZter

UNIFLASH.EXE

Endret av thmazter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det virkelig ingen som kan hjelpe til? Har prøvd alt jeg kan nå, men ingenting fungerer.

 

Er det noen her som kunne tenke seg å sende meg bootblocken til sitt ASUS A7V133 eller et lignende kort med VIA KT133A chipset?

 

Se første post for instrukser.

 

 

mvh ThMaZter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...