Gå til innhold

reperasjon av ixus 400


Anbefalte innlegg

Jeg har fått et Canon Digital Ixus med defekt lcd-skjerm.

Overslaget jeg har fått på reperasjon er kr 1030,-.

Fra før har jeg et Canon Ixus v2.

Hva synes dere. Lønner det seg å bruke over 1000 kr på å reparere dette kameraet, eller er det rett og slett ikke verdt det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en vurdering du må ta selv. Dersom du liker kameraet ditt, kan det være verdt det. For å få samme bildekvalitet i dagens Ixus-serie (det er mange andre gode alternativer, f.eks. Nikon Coolpix 7900), må du opp på nye Ixus 700 ,og da snakker vi om ca. 3600 kr og oppover. Dessuten kan du ikke bruke de samme minnekortene, Ixus 700 har SD istedenfor CF. Fordelen er imidlertid at Ixus 700 har flere innstillingsmuligheter, større skjerm og er betydelig raskere enn Ixus 400. Men igjen, det blir 2600 kr mer for en ny Ixus 700 enn for en reparert Ixus 400.

Lenke til kommentar
Det er en vurdering du må ta selv. Dersom du liker kameraet ditt, kan det være verdt det. For å få samme bildekvalitet i dagens Ixus-serie (det er mange andre gode alternativer, f.eks. Nikon Coolpix 7900), må du opp på nye Ixus 700 ,og da snakker vi om ca. 3600 kr og oppover. Dessuten kan du ikke bruke de samme minnekortene, Ixus 700 har SD istedenfor CF. Fordelen er imidlertid at Ixus 700 har flere innstillingsmuligheter, større skjerm og er betydelig raskere enn Ixus 400. Men igjen, det blir 2600 kr mer for en ny Ixus 700 enn for en reparert Ixus 400.

Takk for innspill.

Jeg tror nok jeg vil reparere kameraet, da jeg anser dette som å være et meget godt kamera i denne klassen (selv om det er en utgått modell)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...