Gå til innhold

Hva menes med 4 timer batteri?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg bare lurer på en ting. I reklamer for laptoper står det i spesifikasjonene for eks. "4 timers batteri levetid". Betyr dette at den lever i 4 timer hvis man bruker den hele tiden ? Altså de 4 timene? Lysstyrken på skjermen er da selfølgelig på det svakeste. Men hvis man skal for eks. se en DVD film.. Kan man da se en DVD film på 4 timer (la oss si at du ser Ringenes herre 1 og 2 rett etterhverandre) med det batteriet?

 

takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Simulert lett bruk....Betyr det å se en DVD på laptopen?

 

Min laptop hadde en 4 timers batteritid påstod denne produsenten som jeg kjøpte laptopen av, og det merkelige er at etter en full lading så BEGYNNER den på 1Time og 30 minutter ca. igjen. Det er jo en halvtime MINDRE enn halvparten og jeg har ikke gjort noe med maskinen enda. Det er litt rart

Endret av Edmund Blackadder
Lenke til kommentar

Er det mulig å klage , og få et nytt batteri av forhandler?

Jeg synes virkelig det! For siden dette er brukt (demovare fra forhandler) så var det vel ikke behov for å lade den helt ut og helt opp de første 5 gangene siden dette var jo ikke de første 5 gangene maskinen og batteriet blir brukt. Og jeg har alltid ladet batteriet helt opp, bare at jeg ikke har ventet til den slår seg av av strømmangel. Jeg får ofte merkelige ballong-advarsler om at det er lite batteri igjen når det står i en annen ballong når jeg peker musepekeren over minibatteriikonet i hjørnet at det er over 1 time igjen.

 

Edit:

En annen ting er at i manualen står det at den varer i 2 timer HVIS:

 

"When the battery pack is fully charged, you can operate the computer for approximately 2 hours under the following conditions:

• The battery pack initially has a full charge.

• No peripheral devices are installed.

• The disk/CD-ROM drives run no more than 10% of the time."

 

...når det stod i produktbeskrivelsen at den var 4 timer.

 

Her er står det jo også at det kan vare i 2 timer hvis det utfylte de "kravene".

Endret av Edmund Blackadder
Lenke til kommentar

For å oppnå 4 timer er det vel også en forutsetning at innstillingene for strømstyring står på 'max battery', som bla. innebærer laveste lysstyrke, nedklokking av prosessor og brikkesett m.m. Husk også at om du ser film og får lyden fra de integrerte høyttalerne så trekker de også sitt av strøm.

Lenke til kommentar

men dette er jo en estimert tid. Hvis jeg tar lysstyrken på skjermen til minimum, kobler fra alt usb/fw/etc, tar ut cd, "tvinger" viftene til å slå seg av, tvinger cpu ned i laveste hastighet SpeedStep tillater, og ikke minst deaktiverer modem, WLAN, osv. - Da får jeg en levetid på ca 7,5 time. - Denne kan jo presses enda mer ved f.eks. voltmod, hvor man tvinger volten på cpu/gpu ned litt.

 

Og så er det bare å begynne å trekke fra litt, hvis jeg vil bruke pcen. WLAN på og i aktivt bruk, trekk fra 30 min. Surfing + mp3 + dokumenter + msn, trekk fra halvannen time til.

 

 

Dette sa jeg for å illustrere at batterilevetiden varierer enormt. Personlig regner jeg med at å spille av DVD trekker ganske mye strøm. Spilte nettopp litt over halvparten av en film, med emulering (dvs, ikke noen reell DVD inni PCen, bare en image-fil), og det trakk ca 35% av batteriet mitt. Det skulle gi meg ca 3-4 timers dvd-spilletid ved emulering, det. og det blir jo enda mer redusert hvis jeg har en dvd-plate inni, som pcen må snurre rundt og ikke minst lese av.

Lenke til kommentar
Timeren begynner med 1time og 40 minutter nå også selv om jeg tok på Maks. Batteri.

 

:(

Det er ikke rart i det hele tatt siden du har P4. Multicom er og kjent for å lyge på batteritid på pc-ene, f.eks 4t på ECS G556E som knapt får 2t. ;)

 

Håper virkelig ikke du hadde forventa 4 timer på Pentium 4, ikke lat som om du trodde det. :hrm:

Lenke til kommentar
Håper virkelig ikke du hadde forventa 4 timer på Pentium 4, ikke lat som om du trodde det. :hrm:

Nå får du slutte å være så bastant og frekk i tonen! :nei:

:p

Er ikke sur og bastant, men folk kan virkelig ikke innbille seg til at den får 4t batteritid. :ermm:

Ikke alle som vet at P4 trekker mere strøm enn andre CPU'er.. ;)

Lenke til kommentar
Håper virkelig ikke du hadde forventa 4 timer på Pentium 4, ikke lat som om du trodde det. :hrm:

Nå får du slutte å være så bastant og frekk i tonen! :nei:

:p

Er ikke sur og bastant, men folk kan virkelig ikke innbille seg til at den får 4t batteritid. :ermm:

Ikke alle som vet at P4 trekker mere strøm enn andre CPU'er.. ;)

Ikke alle sitter her hele dagen med et ultimat høyt kompetansenivå generelt, heller. :)

 

Edit:

Det er forsåvidt ikke så rart at folk forventer en nogenlunde korrekt oppgivelse av batterilevetid. All logikk skulle vel tilsi at tallene er faktiske, også i praksis...

Endret av sindrel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...