Gå til innhold

Har teinkt meg litt om, og har funne ut at eg vil ha ei bærb


Jalle

Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-07-29 11:34, agamemnon skrev:

Quote:


Den 2002-07-29 09:00, NickFalk skrev:

Har litt problemer med å se hvor du vil med alt dette? Forstår at du har en begrenset kjennskap til Mac, men du virker jo nesten fanatisk oppsatt på å overbevise folk om å holde seg unna? Er klar over at det finnes MANGE fanatiske Mac-tilhengere/PC-hatere. Men du virker jo faktisk mer oppsatt på å finne dritt om Mac, enn gode sider ved PC'en.


 

1 - De fleste vet allerede hva PC'en yter, hvor stabil den er osv. Å fortelle folk om pc'en er det samme som å fortelle mc-folk om mc'er. Men så er det noen som ptøver å få disse mc-folkene til å kjøpe en trehjuling. Dermed forteller jeg dem litt om trehjulingen (mac).

 

2 - Og fordi folk ikke poster at de har problemer betyr det IKKE at de at de er uten problemer så det regnestykket ditt holder ikke.

 

3 - Og MCDr, oj, du har bevis for at én mac virker, så stort som om det er vanskelig å finne noe som koster 30000kr som virker. Er jo pc'er som virker rundt om i hele landet. Skal jeg linke inn bilder av de også ?

 

4 - Og de skjermproblemene EKSISTERER, ta kontakt med apple og spør dem SELV. Tlf: 22 95 49 00

 

5 - Og til slutt, det er ikke skittkasting Å SI SANNHETEN !!!

1 - Du vet tydeligvis INGEN TING om Mac.

 

2 - Så at de ikke "poster" betyr at de har problemer det da? hmmm, merkelig..

 

3 - Jeg har ikke sagt at PC ikke "virker". Jeg har sagt at Mac er dyrt. Jeg skjønner ikke helt hvor du vil nå?

 

4 - Det eksisterer ikke noe utbredt RAM eller skjermproblem på Mac. I gamledager da Apple ikke bruke samme type VGA kontakt som PC-markedet kunne det oppstå problemer med overganger. Dette opplevde jeg med min Macintosh II fra 1990. (http://www.apple-history.com/quickgallery.html?where=IIfx.html)

 

5 - Hvis sannheten i dine øyne det som har sjedd med de to fantasikameratene dine så skjønner jeg at vi har et problem. (håper det en dag går opp fpr deg også...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må bare le når DERE beskylder meg for skitkasting, les pkt. 5 ovenfor da !

 

Dere som har tenkt til å kjøpe mac er herved advart, ikke bare må man ut med mye penger. Man får en maskin som kan ha problemer med ikke-apple komponenter, men risikerer å ende opp som mac-fanatikerene NickFalk og MCDr (Hvis de jobber for apple så forstår jeg jo forsåvidt, da får de betalt for å komme med propaganda). Kjøp mac på eget ansvar, men si ikke at dere ikke har blitt advart !

 

[ Denne Melding var redigert av: agamemnon på 2002-07-29 13:03 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-29 13:02, agamemnon skrev:

Jeg må bare le når DERE beskylder meg for skitkasting, les pkt. 5 ovenfor da !


Syntes også den var litt unødvendig...

Kan ikke riktig se hvor JEG har drevet med skitkasting.

 

Quote:


...Man får en maskin som kan ha problemer med ikke-apple komponenter, men risikerer å ende opp som mac-fanatikerene NickFalk og MCDr (Hvis de jobber for apple så forstår jeg jo forsåvidt, da får de betalt for å komme med propaganda)...


 

Skal vis se, fanatikere? Ingen av oss har vel benektet at PC'en er bra. Ingen av oss har vel påstått at Mac'en er ufeilbarlig, vi bare peker på dine "sannheter". (Det er vel som regel bare fanatikere som abonerer på den?) :wink:

 

Propaganda? Å komme med påstander om f.eks. at Mac ikke er kompatibel med RAM-brikker, uten å kunne dokumentere dette må vel falle i den kategorien? Jobber ikke for Apple, da hadde jeg vel neppe brukt PC på jobb? :grin:

 

Kjøp gjerne PC hvis du er fornøyd med det. Hvis du er misfornøyd og ser etter et alternativ bør du i det minste ta deg bryet med å sjekke ut hva Apple har å by på...

Lenke til kommentar

Quote:


Propaganda? Å komme med påstander om f.eks. at Mac ikke er kompatibel med RAM-brikker, uten å kunne dokumentere dette må vel falle i den kategorien? Jobber ikke for Apple, da hadde jeg vel neppe brukt PC på jobb?
:grin:

Kjøp gjerne PC hvis du er fornøyd med det. Hvis du er misfornøyd og ser etter et alternativ bør du i det minste ta deg bryet med å sjekke ut hva Apple har å by på...


 

les linkene jeg har posta lenger opp i tråden, dokumentasjonen om ram-feil ligger der.

Sorry NickFalk, var bare litt irritert der, du har nok helt rett det er bare MCDr som driver med skittkasting om personene i denne diskusjonen.

 

Jeg har jo tatt meg bryet å sjekke ut mac, det er jo derfor jeg advarer folk...

 

Men hvis du (ikke NickFalk eller MCDr), ikke har prøvd mac før gjør det ingenting om du prøver en, du kommer nok til samme konklusjon som meg :smile:

 

Ha en fin dag NickFalk :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-29 13:38, agamemnon skrev:

Quote:


Propaganda? Å komme med påstander om f.eks. at Mac ikke er kompatibel med RAM-brikker, uten å kunne dokumentere dette må vel falle i den kategorien? Jobber ikke for Apple, da hadde jeg vel neppe brukt PC på jobb?
:grin:

Kjøp gjerne PC hvis du er fornøyd med det. Hvis du er misfornøyd og ser etter et alternativ bør du i det minste ta deg bryet med å sjekke ut hva Apple har å by på...


les linkene jeg har posta lenger opp i tråden, dokumentasjonen om ram-feil ligger der.

Utdrag fra siste posten i dokumentasjonen om ram-feil #1

 

I called Apple and told them I want the slower DIMM (pc100) and they sent it to me at no cost. After replacing faster DIMM with the slower one, everything works perfectly, go figure. Now I have a 256MB pc133 DIMM on my hands and cant really use it, anyone wants to buy it? I got it from apple but obviously I wont charge the same price, make me an offer.

 

Han bestilte feil RAM ringte og sa han ville ha en ny en og fikk en ny uten å betale. Han fikk altså 256 RAM gratis. Jeg kan ikke helt se hvor RAM-feilen er her?

 

Da er det en i hele verden som har hatt problemer med RAM til Mac og så skal man advare alle mot å kjøpe Mac fordi det er mye ram-feil med Apple sine maskiner?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-29 13:50, MCDr skrev:

agamemnon du minner meg mere og mere om en 14tiss som tror han vet alt..


Jo mere man vet jo mere går det opp for en at man ikke vet.


Dette er nok noe du kommer til å lære etter hvert som du blir litt eldre og får litt mere livserfaring.


 

Og igjen skitt-kasting :roll: Er det bare deg eller er det mac'en som gjør deg slik ? Du er inne i mac-miljøet NickFalk, er alle slik ?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-29 14:11, agamemnon skrev:

Quote:


Den 2002-07-29 13:50, MCDr skrev:

agamemnon du minner meg mere og mere om en 14tiss som tror han vet alt..


Jo mere man vet jo mere går det opp for en at man ikke vet.


Dette er nok noe du kommer til å lære etter hvert som du blir litt eldre og får litt mere livserfaring.


 

Og igjen skitt-kasting
:roll:
Er det bare deg eller er det mac'en som gjør deg slik ? Du er inne i mac-miljøet NickFalk, er alle slik ?

Du gikk litt på tryne med de dårlige argumentene dine der ja. J%& tragisk å se måten du prøver å vri deg unna på og lissom skal være godkompis med Nick. Bedre lykke neste gang.

Ettersom du har kasta skitt gjennom hele tråden kan vel jeg få kaste litt her på slutten :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


Og igjen skitt-kasting
:roll:
Er det bare deg eller er det mac'en som gjør deg slik ? Du er inne i mac-miljøet NickFalk, er alle slik ?


 

Hei, tror nok det kan gå en kule varmt for de fleste av oss i blandt (vi hadde vel en liten disput til å begynne med vi også?)

 

Bare for å klargjøre: Det er ikke slik at "Mac-folket" er en egen etnisk gruppe med felles persontrekk og genetisk materiale. :smile:

 

Kan jo forstå at folk blir provosert noen ganger (synes f.eks. den masinga di om RAM-problemer blir litt merkelig, hvis du ser litt nøyere på de linkene du har posta!) :wink:

 

MEN: Synes folk generelt har en tendens til å bli VELDIG grovkjefra på slike forum, spesielt når det er noe SÅ viktig som PC vs. MAC. :grin:

 

Litt for ofte VOV VOV VOV på begge sider...

 

Synes man bør kunne diskutere ting uten å bli uvenner...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-29 14:20, agamemnon skrev:

Hvem som er tragisk dere får bedømme, fakta om mine argumenter kan dere lese lenger opp i tråden...


"Argumentene" dine er jo avbekrefta for lenge siden, du har jo ikke noe fakta å argumentere med lenger. Tror du har misforstått det med å diskutere.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-29 13:50, MCDr skrev:

agamemnon du minner meg mere og mere om en 14tiss som tror han vet alt..


Jo mere man vet jo mere går det opp for en at man ikke vet.


Dette er nok noe du kommer til å lære etter hvert som du blir litt eldre og får litt mere livserfaring.


 

Det er slike meldinger som ødelegger forumet vårt... Herregud, hvor usaklig går det ann å bli ?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-29 14:37, Atrevs skrev:

Quote:


Den 2002-07-29 13:50, MCDr skrev:

agamemnon du minner meg mere og mere om en 14tiss som tror han vet alt..


Jo mere man vet jo mere går det opp for en at man ikke vet.


Dette er nok noe du kommer til å lære etter hvert som du blir litt eldre og får litt mere livserfaring.


 

Det er slike meldinger som ødelegger forumet vårt... Herregud, hvor usaklig går det ann å bli ?

 

Må nok dessverre si meg helt enig her MCDr. :sad: Blir litt vanskelig å ta folk seriøst med en slik argumentasjonsteknikk.

 

Eks.: "Kommunismens fall i østeuropa skyldtes hovedsakelig en kolaps i det økonomiske systemet. Da DE FISEPROMPETE makthaverene i Kreml samtidig løsnet på den tidligere knallharde kontrollen av media og kneblingen av politiske motstandere var systemets kolaps uungålig."

:smile:

Hvis du ser hva jeg mener...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-29 14:33, agamemnon skrev:

Du sier at mine fakta er avskrevet for lenge siden, men jeg har ikke hørt noen andre enn NickFalk som bare engang er delvis enig med deg...


Så er det vel så og si kun oss 3 som gidder å diskuterer denne tråden lenger. Det er vel heller ikke så mange andre her som har så veldig mye peiling på Mac.

 

De trengs vel egentlig ikke noen flere til å avskrive løgnene dine heller. De har vel allerede gått opp i luft ettersom du ikke hadde lest argumentene før du posta de en gang.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-29 14:42, NickFalk skrev:

Quote:


Den 2002-07-29 14:37, Atrevs skrev:

Quote:


Den 2002-07-29 13:50, MCDr skrev:

agamemnon du minner meg mere og mere om en 14tiss som tror han vet alt..


Jo mere man vet jo mere går det opp for en at man ikke vet.


Dette er nok noe du kommer til å lære etter hvert som du blir litt eldre og får litt mere livserfaring.


 

Det er slike meldinger som ødelegger forumet vårt... Herregud, hvor usaklig går det ann å bli ?

 

Må nok dessverre si meg helt enig her MCDr. :sad: Blir litt vanskelig å ta folk seriøst med en slik argumentasjonsteknikk.

 

Eks.: "Kommunismens fall i østeuropa skyldtes hovedsakelig en kolaps i det økonomiske systemet. Da DE FISEPROMPETE makthaverene i Kreml samtidig løsnet på den tidligere knallharde kontrollen av media og kneblingen av politiske motstandere var systemets kolaps uungålig."

:smile:

Hvis du ser hva jeg mener...

Jeg er helt enig at beskyldninger om 14tiss etc. har ingen ting på dette forumet å gjøre, men når folk dømmer noe/noen uten å ha noen bakgrunn for det så blir jeg litt sur. sorry, var ikke meningen å fornærme noen andre enn den fornærmelsen var rettet mot..

Lenke til kommentar

Hei agamemnon !

 

Jeg må også si meg helt enig med MCDr.

 

Men har lyst til å si en ting angående skjermproblemer. Enhver «PC-skjerm» fungerer på en Mac. Iallefall av nyere dato.

 

Selv har jeg en Powerbook og jeg kan eventuelt kjøre en ekstern skjem med oppløsning opp til 1600 * 1200.

 

De kameratene dine, hva slags maskiner hadde de? Apple LC? :grin:

 

Og helt til slutt. Du spurte hvor gammel MCDr var. Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-29 15:14, C. Alshus skrev:

Hei agamemnon !


Jeg må også si meg helt enig med MCDr.


Men har lyst til å si en ting angående skjermproblemer. Enhver «PC-skjerm» fungerer på en Mac. Iallefall av nyere dato.


Selv har jeg en Powerbook og jeg kan eventuelt kjøre en ekstern skjem med oppløsning opp til 1600 * 1200.


De kameratene dine, hva slags maskiner hadde de? Apple LC?
:grin:

Og helt til slutt. Du spurte hvor gammel MCDr var. Hvor gammel er du?



Jeg er 19 år.

iMac er den mac'en jeg har hatt erfaringer med

 

Er du HELT enig MCDr ? I de barnslige påfunnene hans også ?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-29 14:46, MCDr skrev:

Quote:


Den 2002-07-29 14:33, agamemnon skrev:

Du sier at mine fakta er avskrevet for lenge siden, men jeg har ikke hørt noen andre enn NickFalk som bare engang er delvis enig med deg...


Så er det vel så og si kun oss 3 som gidder å diskuterer denne tråden lenger. Det er vel heller ikke så mange andre her som har så veldig mye peiling på Mac.

 

De trengs vel egentlig ikke noen flere til å avskrive løgnene dine heller. De har vel allerede gått opp i luft ettersom du ikke hadde lest argumentene før du posta de en gang.

 

klarer du ikke å oppføre deg ? Jeg ikke enig med deg og du kaller meg en LØGNER ? Det er lov å være uenig med deg vet du... Hvis du ikke vet det bør du komme deg ut og møte flere folk som er uenig med deg, kanskje du kan takle det bedre etterhvert...

Lenke til kommentar

Dersom ikke gjengangerne i denne tråden kan skjerpe seg flere hakk, tror jeg at dere bør få dere en liten pause fra dette forumet. Vi ønsker ikke noen form for private krangler. Ta det pr. mail eller vha. private meldinger. Disputter som dette har ingenting på dette forumet å gjøre.

Dere er herved advart.

 

Dersom det fortsatt postes useriøst møkkaprat i denne tråden, stenger jeg den.

 

-moderator yummy-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...