Gå til innhold

Skal kjøpe pc til 12000 og trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei folkens! :blush:

 

Jeg fikk vite om dette forumet av en kompis og han sa at man kunne få hjelp til alt man lurte på så jeg tenkte hvorfor ikke prøve... Jeg har nettop hatt konfirmasjon og skal nå kjøpe meg egen data.. Har da satt av 12 000 til det.. Jeg vet ikke så mye om data og lurte da på om noen kunne hjelpe meg og gi meg noen tips til hva jeg burde begynne med når jeg skal sette opp en ny pc.. Har tenkt til å få en til å bygge for meg men skal prøve å sette opp alt inni selv :no:;)

 

Er det noen som kunne ha vært så snille og satt opp en liste til meg så jeg har noe å gå ut ifra?? Hadde vært kjempe snilt! :w00t:

 

Takker for all hjelp :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja! det ser jo bra ut.. Har ikke så veldig mye peiling på sånt da.. :blush:

 

Men når jeg bygger pc nå er det liksom for at det skal vare en stund.. Noe som jeg får mye for pengene for og noe som er stabilt.. Og skal liksom bruke opp de 12 000 da.. :p så kan godt gå litt over også ca 500 kr eller noe.. :D Men takk for at du hjelper meg da.. Sliter litt med dette.. :blush:

Lenke til kommentar

hva skal du bruke pc'n til da? hvis du skal bruke den til spilling og bruke 12000 så hadde jeg kjøpt X800XT/850XT eller 6800GT/Ultra istedenfor

 

komplett har dessuten demokort, og der kan du skaffe deg ett f.eks 6800GT for rundt 2000kr er du heldig

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7080 minst like bra pc til en MYE billigere peng. dette er noe av det billigste og best ytelse til den prisen, i tillegg til at du de bygger den og tester den for deg. du kan t.o.m velge vekk windows xp hvis du har d et fra før å spare en 600-700 spenn ;)

Pcen fra netshop har "bare" ett skjermkort, men pcen i mitt oppsett har to i SLI. Om pcen skal brukes til å spille spill som støtter SLI(de fleste nye spill fremover), så vil jeg absolutt anbefale 2x6600GT i SLI.

 

Oppsettet fra Netshop er veldig bra, men hadde vært bedre med større valgmuligheter.

 

Om pcen skal brukes mye til spill bør det kjøpes en CRT-skjerm.(ikke LCD!)

 

Windows XP home bør uansett velges vekk.

Lenke til kommentar

Det er fult mulig å få ein god pc til 12000,- Men dersom du er ute etter en komplett pc der stikkordet er "fremtidsrettet" er nok den magiske grensen nærmere 15000,- Siden du da få oppsett som du kan tune/overklokke litt for å få ut det lille ekstra. Dette oppsettet som eg har satt opp har en verdi på 12580 + frakt. da er alle deler hentet fra netshop. Ved å hente delene fra en annen webshop kan du kanskje presse prisen under 12000 men da må du velge et annet hovedkort siden netshop er eneimportør av dette.

 

Til 12000 må det gå på bekostning av noe og da blir det skjermkortet. Forstå meg rett, det eg har valgt vil kjøre de spillene som kommer i år ganske greitt. En ide er å finne eit brukt/demo kort av Nvidia 6800gt, men da vil prisen uansett gå over 13000,- Ram brikkene er vel heller ikkje de mest overklokk villige. Bortsett fra

de 2 tingene er dette et bra oppsett.

 

NB: Velger du en crt basert skjerm så kan du spare 1300-1500,- og bruke de pengene på et Club3D Geforce 6600GT nummer 2 eller kjøpe 1 6800GT og et annet ved en senere anledning.

 

 

CPU: AMD Athlon 64 3200+ 2.0 Ghz BOXED "Venice" kr 1590,00

 

Hovedkort: DFI Lanparty NF4 SLI-D hovedkort ATX/S-ATA/Dual-GB-LAN/8ch-LYD/1394/ kr 1595,00

 

Ram: OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition

PC-3200 2x512MB (2-3-2-5) 400Mhz E.L. kr 1395,00

 

Grafikkort: Club3D Geforce 6600GT 128MB PCIe retail

128MB GDDR3/ TV-out/DVI/SLI kr 1495,00

 

Harddisk: Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM

Barracuda 7200.8 8MB cache kr 1065,00

 

Kabinett: Cooler Master Centurion 530 Sort

RC-530-SSN1 Kabinett u/ power ATX kr 695,00

 

DVD benner: NEC DVD-brenner ND-3540 bulk, intern

16X Double layer sort, bulk kr 495,00

 

Strømforsyning: Enermax Noistaker 420W

ActivePFC with adj. Fan speed kr 695,00

 

Skjerm: NEC 17" LCD MultiSync 1770NX Svart/Sølv

1280x1024, DVI, TCO-03 kr 2 775,00

 

Mus: Razer Diamondback Precision Gaming Mouse

USB, Chameleon kr 490,00

 

Tastatur: Microsoft Digital Media PRO Keyboard

USB, PS/2, Zoom kr 295,00

 

 

Tilsammen kr 12580,00

Endret av teekay19
Lenke til kommentar
http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7080 minst like bra pc til en MYE billigere peng. dette er noe av det billigste og best ytelse til den prisen, i tillegg til at du de bygger den og tester den for deg. du kan t.o.m velge vekk windows xp hvis du har d et fra før å spare en 600-700 spenn  ;)

Pcen fra netshop har "bare" ett skjermkort, men pcen i mitt oppsett har to i SLI. Om pcen skal brukes til å spille spill som støtter SLI(de fleste nye spill fremover), så vil jeg absolutt anbefale 2x6600GT i SLI.

 

Oppsettet fra Netshop er veldig bra, men hadde vært bedre med større valgmuligheter.

 

Om pcen skal brukes mye til spill bør det kjøpes en CRT-skjerm.(ikke LCD!)

 

Windows XP home bør uansett velges vekk.

joa sant nok det-men så koster jo ditt pc oppsett 4 tusen kr mer da tatt i betraktning, og et 6600gt kort koster rundt 1600 spenn,og her for han med en 19" lcd skjerm som ikke tar halve skrivebordet med plass, og veier 20 kilo i tillegg. så netshop pakken er fortsatt billigere, i tillegg til at de bygger og tester alt for deg. bytt ut 6600gt kortet med et 6800gt som yter like bra som 2X 6600gt kort evnt et x800xl kort så er han oppi 10 tusen kr. fortsatt 3tusen billigere enn ditt oppsett, til samme ytelse. du snakker også om større valgmuligheter?som hva da?man kan jo bytte jo så å si ALLE komponentene inni maskinen jo ved et enkelt tastetrykk

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar

Men det jeg trenger mest hjelp til er en liste fra bunn av :ermm:

 

Jeg har fått høre at jeg trenger: Strømforsyning, Hovedkort, Prosessor, Harddisk, Ram, Skjermkort og selvfølgelig et kabinett... men det klarer jeg å ordne selv.. :p

 

Så jeg lurte da på om noen kunne hjelpe meg å lage en liste med Strømforsyning, Hovedkort, Prosessor, Harddisk, Ram, Skjermkort som yter mye til spilling, og film... Den kan sikkert gå litt over 12 000 som jeg sa og jeg trenger ikke skjerm... :yes:

 

Men takker for mye av hjelpen så langt :D

Lenke til kommentar
Det er fult mulig å få ein god pc til 12000,- Men dersom du er ute etter en komplett pc der stikkordet er "fremtidsrettet" er nok den magiske grensen nærmere 15000,- Siden du da få oppsett som du kan tune/overklokke litt for å få ut det lille ekstra. Dette oppsettet som eg har satt opp har en verdi på 12580 + frakt. da er alle deler hentet fra netshop. Ved å hente delene fra en annen webshop kan du kanskje presse prisen under 12000 men da må du velge et annet hovedkort siden netshop er eneimportør av dette.

 

Til 12000 må det gå på bekostning av noe og da blir det skjermkortet. Forstå meg rett, det eg har valgt vil kjøre de spillene som kommer i år ganske greitt. En ide er å finne eit brukt/demo kort av Nvidia 6800gt, men da vil prisen uansett gå over 13000,- Ram brikkene er vel heller ikkje de mest overklokk villige. Bortsett fra

de 2 tingene er dette et bra oppsett.

 

NB: Velger du en crt basert skjerm så kan du spare 1300-1500,- og bruke de pengene på et Club3D Geforce 6600GT nummer 2 eller kjøpe 1 6800GT og et annet ved en senere anledning.

 

 

CPU: AMD Athlon 64 3200+ 2.0 Ghz BOXED "Venice" kr 1590,00

 

Hovedkort: DFI Lanparty NF4 SLI-D hovedkort ATX/S-ATA/Dual-GB-LAN/8ch-LYD/1394/ kr 1595,00

 

Ram: OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition

PC-3200 2x512MB (2-3-2-5) 400Mhz E.L. kr 1395,00

 

Grafikkort: Club3D Geforce 6600GT 128MB PCIe retail

128MB GDDR3/ TV-out/DVI/SLI kr 1495,00

 

Harddisk: Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM

Barracuda 7200.8 8MB cache kr 1065,00

 

Kabinett: Cooler Master Centurion 530 Sort

RC-530-SSN1 Kabinett u/ power ATX kr 695,00

 

DVD benner: NEC DVD-brenner ND-3540 bulk, intern

16X Double layer sort, bulk kr 495,00

 

Strømforsyning: Enermax Noistaker 420W

ActivePFC with adj. Fan speed kr 695,00

 

Skjerm: NEC 17" LCD MultiSync 1770NX Svart/Sølv

1280x1024, DVI, TCO-03 kr 2 775,00

 

Mus: Razer Diamondback Precision Gaming Mouse

USB, Chameleon kr 490,00

 

Tastatur: Microsoft Digital Media PRO Keyboard

USB, PS/2, Zoom kr 295,00

 

 

Tilsammen kr 12580,00

Hey tusen takk for den lista du har laget!! :D:w00t: Jeg kan ikke få takket deg nok!! :w00t: Det er helt supert!! Har fått en til å se på det for meg og han sa at dette var bra! Men han sa at jeg burde ha 256mb på skjermkortet/grafikkortet? :hmm: han sa noe om at 128 var for lite?? er det ern 256mb modell av det eller et annet som har 256mb som passer til hovedkortet?? hadde vært kjempe fint om du kunne ha hjulpet meg med det! :D:w00t:

Lenke til kommentar
http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7080 minst like bra pc til en MYE billigere peng. dette er noe av det billigste og best ytelse til den prisen, i tillegg til at du de bygger den og tester den for deg. du kan t.o.m velge vekk windows xp hvis du har d et fra før å spare en 600-700 spenn  ;)

Pcen fra netshop har "bare" ett skjermkort, men pcen i mitt oppsett har to i SLI. Om pcen skal brukes til å spille spill som støtter SLI(de fleste nye spill fremover), så vil jeg absolutt anbefale 2x6600GT i SLI.

 

Oppsettet fra Netshop er veldig bra, men hadde vært bedre med større valgmuligheter.

 

Om pcen skal brukes mye til spill bør det kjøpes en CRT-skjerm.(ikke LCD!)

 

Windows XP home bør uansett velges vekk.

I steden for å sette i to 6600 kort som gir ytelsen av et 6800 kort nå, så hvorfor ikke kjøpe et 6800 kort nå, og sette inn et til om et år da et 6800 kanskje ikke holder lenger. Det vil være en MYE bedre framtidsplan!

 

KJøpo også ASUS SLI deluxe, det er det hovedkortet som gir mest for pengene :thumbup:

 

Thechiller Jeg ville ha fått kompisen din til å mekke litt på det mai/juni tilbudet til netshop, da vil du få MYE for pengene, samtidig som netshop monterer alt for deg

Lenke til kommentar

Bare et par små kommentarer.

 

Det er litt av ei bråkebøtte av en pc som er satt opp der.

 

Fremtidsrettet innenfor data , er et tøvete utrykk, kommer alltid nye sokler osv, men socket 939 har potensiale et par år frem i tid.

 

Mange av dagens LCD skjermer er utmerket til spilling.

 

Husk å sette godt av til souroundanlegg / gode høretelefoner, i spill er lyden halve opplevelsen, nesten.

Lenke til kommentar
Bare et par små kommentarer.

 

Det er litt av ei bråkebøtte av en pc som er satt opp der.

 

Fremtidsrettet innenfor data , er et tøvete utrykk, kommer alltid nye sokler osv, men socket 939 har potensiale et par år frem i tid.

 

Mange av dagens LCD skjermer er utmerket til spilling.

 

Husk å sette godt av til souroundanlegg / gode høretelefoner, i spill er lyden halve opplevelsen, nesten.

Jammen er den lista jeg syntes var bra bråkete??

 

Strømforsyning: Hiper Strømforsyning ATX 580W HPU-4B580 Tripple Fan, Silent, 20+4pin

 

Kabinett: Thermaltake Xaser Tsunami Sort Aluminium

 

Harddisk: Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM Barracuda 7200.8 8MB cache

 

Skjermkort: Club3D Geforce 6600GT 128MB PCIe retail 128MB GDDR3/ TV-out/DVI/SLI

 

Hovedkort: DFI Lanparty NF4 SLI-D hovedkort ATX/S-ATA/Dual-GB-LAN/8ch-LYD/1394/

 

Minne(ram): OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition PC-3200 2x512MB (2-3-2-5) 400Mhz E.L

 

Prosessor: AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

 

er dette et okey setup?? skal skifte ut skjermkorter da til 6800 med 2.2ghz.. tror du det blir bra til spilling?? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Ja, ville valgt ett annet skjermkort. Har selv Sapphire X800XL og kjører bla. HL² på høyeste oppløsning knirkefritt.

 

Skjønner egentlig ikke hvorfor folk velger 6600 gt kort til en spill PC. Det er jo trossalt ikke så altfor bra heller da.

Jammen hvis jeg bytter det ut med 6800 da?? med 2.2 ghz ?? er det bedre da?? eller hva ville du anbefalt?? hvis du har et kan du skrive fullt navn og specs..? hadde hjulpet meg mye :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...