Gå til innhold

AGP-slot på ASUS P4GV-FSC hovedkort?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Leser mye i forumet, og setter pris på alle dere som har peiling som deler kunnskap med andre. Nå har jeg selv fått et problem, og prøver lykken her i håp om at noen kan hjelpe meg.

 

Jeg vil oppgradere maskinen min, en Fujitsu-Siemens 2,8Ghz, 512MB ram

med mer RAM og et nytt skjermkort, pga den har integrert 64MB Intel Extreme Graphics nå, og det er jo ikke noe tess. Skjermkortet jeg vil ha er AGP-kompatibelt, og ifølge en manual for hovedkortet mitt er også dette kompatibelt;

 

"The motherboard has three PCI slots, one Accelerated Graphics Port

(AGP slot), and a Communication and Networking Riser (CNR) slot."

 

Problemet mitt er at jeg ikke kan se på komponentskjemaet for P4GV-FSC hvor AGP-slot er! (har ikke åpnet den) Så da regner jeg med at jeg ikke har en, og det er vist ikke så vanlig på en maskin kjøpt sent i 2004.. Er det en alternativ måte å bruke en slot som AGP, som jeg ikke vet om?

Jeg har heller ikke PCI-express.

 

Er et PCI-kort det eneste alternativet mitt? Vil et rimelig 128/256MB skjermkort med PCI-interface være noe bedre i det hele tatt?

 

The Ape

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar!

 

Jeg fant noe på nettet nå, er visstnok ikke så uvanlig at hovedkort med

Intel (not so) Extreme Graphics integrert ikke har AGP-slot. På komponentskjemaet viser bare 3 PCI-slots. ..så da har jeg vel tapt. heh

 

Finner ikke linken til Pdf-manualen for hovedkortet nå, men det er et

ASUS P4GV-FSC i en Fujitsu-Siemens Cordant 2.8Ghz, 512MB RAM. Visste ikke om hele problematikken med PCI vs AGP da jeg kjøpte den.

 

Alternativet er vel PCI-skjermkort eller nytt hovedkort. Eller ny maskin fra Dell.

Lenke til kommentar
Finner ikke linken til Pdf-manualen for hovedkortet nå, men det er et

ASUS P4GV-FSC i en Fujitsu-Siemens Cordant 2.8Ghz, 512MB RAM. Visste ikke om hele problematikken med PCI vs AGP da jeg kjøpte den.

 

Alternativet er vel PCI-skjermkort eller nytt hovedkort. Eller ny maskin fra Dell.

Linken er http://manuals.fujitsu-siemens.com/homepc/...P4GV-FSC_uk.pdf

 

Et PCI skjermkort er neppe særlig bedre enn det du har nå, dessverre. Et nytt hovedkort med AGP + litt til kan bli et problem for strømforsyningen. En pakke-PC er ofte ribba for handlingsrom i Bios og ressurser generelt.

 

Hvorfor ikke få en webshop til å bygge for deg, etter dine spesifikasjoner, så har du normalt minst like bra support og garanti som hos Dell og de andre.

Lenke til kommentar

på pakke PC'er sparer de vel hvor de kan, så det ender vel ikke med bare hovedkort om jeg først begynner.

 

Joda, en webshop bygget PC er sikkert vel og bra, men har sett meg ut en bærbar jeg kommer til å kjøpe; Dell Inspiron9300 evt. en XPS. Så da blir det vel ikke den stasjonære så mye brukt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...