Gå til innhold

Kjøp av kamera, kva meir?


Anbefalte innlegg

tenker litt på og kjøpe meg digitalt speilreflekskamera, Canon EOS 350D

Derfor har eg nokre spørsmål.

 

Er det enkelt å lære å bruke?

 

Er det noko anna ein kamera og minnekort

eg burde kjøpe i same slengen, vist eg

bestemmer meg for og kjøpe kamera, eller

holder det til å begynne med?

Endret av AMDXP2500
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisan!

 

Enig med Herr Brun. Spar penger til EF 17-40 f:4 L og kjøp med kit objektivet. Kvaliteten på 17-40 er ivertfall jeg godt fornøyd med. Har kun fått tatt noen få bilder da objektivet falt i bakken her om dagen og ble ødelagt. Men, nytt er på vei. :D Et bilde jeg har tatt med EF 17-40 f:4 L ser du her: http://www.foto.no/cgi-bin/bildegalleri/vi...e.cgi?id=179075 Link til bilde tatt med EF-S 18-55 har du her: http://www.foto.no/cgi-bin/bildegalleri/vi...e.cgi?id=131383

Lenke til kommentar

Kjøpte meg Canon 350 i går med Sigma 18-125mm F3.5-5.6 Objektiv.

 

Syns kameraet er enkelt å bruke. Du har en helautomatisk mode, og del automatiske og helt manuell.. Alt etter dagsform og hensikt med å ta bilde..

 

Jeg kjøpte meg i tillegg veske, 1gig minnekort (bør kansje ha 2 gig, er plass til 256 bilder i beste jpg). skulle også kjøpe UV filter, men de var utsolgt.

 

 

Sjekk :

www.fotovideo.no

Lenke til kommentar
Da ville jeg kjøpt kit-objektiv nå og spart penger til det. Har ikke erfaring selv, men jeg har hørt at det har en helt fantastisk bildekvalitet. Kit-objektivet skal vist ikke være så bra nemlig.

 

Herr Brun

Enig, kjøp 350 m/kitobjektivet nå og kom i gang. Så kan du vurdere hva du trenger og ønsker å legge i det etterhvert. Kansje kitobjektivet er godt nok i lang tid. Det er bare du som bestemmer hvor høyt du legger lista!

 

Kjøp minnbrikke 512mb - 1 gb.

Kjøp en fotoveske, stor nok til å romme ett objektiv til, lader og ekstern bliz.

 

Dette er nok til å komme i gang så kan du vurdere i etterkant hva du trenger i tillegg.

 

:) Per

Lenke til kommentar

Mener å ha hørt at Royal camera er den typen butikk som ringer deg etter at du har bestilt og lurer på om du skal ha batteri, kabler, programvare osv..., dvs ting som vanligvis følger med. Med andre ord. De stripper huset for alt som kan tas løs og vil selge det som ekstrautstyr til vansinnige priser. Dersom du ikke vil ha dette "ekstrautstyret" men kun kamerahuset kan du nok vente deg trenering og bortforklaringer i lang tid helt til du ikke gidder mer siden de ikke er interessert i å selge deg kun dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...