santana89 Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 (endret) Hver eneste gang jeg starter internett explorern kommer opp følgende: koble til www.mollergata.no! den sier at jeg må skrive inn brukernavn og passord...! jeg trykker avbryt, og den går vekk, men alltid da jeg startet internett explorern kommer den! hva skal jeg gjøre for at denne popup mld skal gå vekk? Endret 19. juni 2005 av santana89
zjulik Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Domenet mollergata.no er forøvrig tilknyttet denne siden: http://www.a1design.no/Default.asp Andre opplysninger: Organization Name..........: A 1 Design Web AS Organization Number........: 974527014 Post Address...............: Møllergata 9 Postal Code................: N-0179 Postal Area................: OSLO Country....................: Norway Phone Number...............: +47 22 42 80 90 Fax Number.................: +47 22 42 80 91 Email Address..............: [email protected] Du kan jo sende Roar en mail og spørre åffer han tafser på maskinen din.
santana89 Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Skrevet 19. juni 2005 scanner for virus hele tiden=O men dette skjer bare vis jeg har itavisen.no til hjemmeside...rart...men jeg skal sende han mail
zjulik Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Virus og spyware er sjelden det samme. Antivirusprogrammer tar virus. Til spyware bruker du et antispywareprogram. Som f eks AdAware. http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/
santana89 Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Skrevet 19. juni 2005 vis han er en virus spreder, han kan vell ikke spore meg på ip-adressen min=(?
zjulik Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Som sagt, det er neppe virus. Spyware kanskje. Kanskje han bare samler treff på en side. Er du usikker på hva du skal gjøre, skriv til it-avisen i stedet.
Blårens Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 hva i hellvette er mollergata?? nå får jeg også opp den der driten når jeg går på internett ikke trykk linken
zjulik Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 (endret) Roar speller for Haslum Håndballklubbs Old Boys-lag! Ikke la en flyver fra Roar slippe forbi! http://haslumhk.no/default.asp?L1=Lagene&L...0Sandvik&pid=86 Noen som bor på Haslum her? Kan det tenkes at man kunne støtt på Roar på Esso`n i Haslumkrysset og slått av en prat? Roar, hvis du ser dette, sleng inn en melding a. Jakten på Roar. Den fortsetter den. Roar, vi vil ha et svar. (Roar eier mollergata . no - se ovenfor) Og santana89 - bytt emnetittel a. Vi kan ikke risikere at jakten på Roar stenges. Endret 19. juni 2005 av zjulik
Sinnapels Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 WTF??!?! Nå har jeg og fått det! Her er synderen! ROAR! I WILL HUNT YOU DOWN!!! I WILL BRING YOU DOWN TO CHINA TOWN!!!
santana89 Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Skrevet 19. juni 2005 (endret) skal skifte tittel, men ikke trykk linken da:S nårjeg sier at det er noe slags popup lignende, så skjønner dere at det er noe med virus. MEN JEG VIL HA SYNDEREN! Btw...han har ikke svart på mailn min enda:S Endret 19. juni 2005 av santana89
wil Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 hei. dere som får opp denne sia, bruker dere Internet Explorer eller Opera eller Firefox? hvis dere bruker Internet Explorer så skjønner jeg godt at dere får opp denne sia som startside. i teorien skal ikke så mye spyware slippe forbi når det gjelder Opera og Firefox. en annen ting: sikker på at denne Roar faktisk finnes da? Mollergata er forresten en gate i Oslo eller noe? den heter da egentlig Møllegata. det kan jo hende at denne Roar utgir seg for å være en annen enn den han er. litt merkelige at spyware siden er på norsk da men, det meste av spyware er jo faktisk på engelsk eller andre språk. mest, Engelsk, Russisk, Kinnesisk, Japansk eller Ukrainsk. dere som har fått denne siden som startside, finner Ad-aware og eller Spybot denne? hvis ja. får dere sletta den? med det samme dere er i gang så kan dere skjekke om det er noen mistenkelige prosesser under oppgavebehandlingen som kanskje kan omhandle denne spywaren. selv har jeg da ikke fått den. jeg må bare spørre trådstarter om noe. hvordan fikk du denne spywaren? gjorde du noe spesielt før du fikk denne spywaren? surfa du på snuskesider? nå har jeg ikke surfa med IE sikkelig på lenge, men jeg kan nesten garantere at du får ikke spyware bare ved å surfe på hardware, programmer.no, itavisen.no, itpro.no, amobil.no og andre norske sider. ikke en gang med IE får du spyware med disse sidene.
santana89 Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Skrevet 19. juni 2005 jeg hadde itavisen.no som hjemmesiden, så kommer det alltid opp en rute: koble til www.mollergata.no! så sier den at jeg skal skrive inn brukernavn og passord. jeg må avbryte for at den skal gå vekk, men da jeg skiftet hjemmeside fra itavisen.no til hardware.no så kommer den ikke lenger. rart:S
zjulik Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Domenenavn og eiere er en kurant sak å avgjøre. Informasjonen jeg postet ovenfor er hentet ved et raskt søk på http://www.norid.no/domenenavnbaser/whois/ . Selvsagt heter det Møllergata, men norske tegn i domenenavn er fremdeles ikke helt kurant. Derfor mollergata. Forøvrig holder antydet eier til i Møllergata. Det gjør jo saken sannsynlig.
Dahl Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 (...) men ikke trykk linken da (...) Hvorfor ikke? Jeg har gjort det, men får ikke det samme problemet som dere... Forsøkt å tømme cache?
zjulik Skrevet 19. juni 2005 Skrevet 19. juni 2005 Jeg har også trykket på linken, dog i Firefox, ikke i Internet Explorer. Kjørte en spywarescan etterpå, som ikke fant noenting. Søk på mollergata .no i Google ga igår ett resultat som førte til en adblock(firefox-extension)-liste, der mollergata .no var et av de uønskede domenene. Så problemet er i alle fall kjent av flere....
santana89 Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Skrevet 19. juni 2005 (endret) ok, men irriterende virus(adware, elr spyware) ass...=( men det er rart at det skjer bare til en hjemmesie jeg lagrer:S Endret 19. juni 2005 av santana89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå