Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Arbeidsgruppe og domene samtidig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bærbra pc som brukes på jobb og der er den innmeldt i et domene. Hjemme har jeg ett nettverk med en arbeidsgruppe. Problemet er at jeg ikke finner nettverket hjemme fordi jeg fortsatt innmeldt i domene på jobben. Jeg vil helst ikke bytte til arbeidsgruppe hver gang jeg kommer hjem fordi sist gang jeg prøvde det, mistet jeg innstilingene for domenet og fikk ikke til å logge inn på maskinen en ang. Er det noen måte å komme rundt dette på, slik at jeg kan være innmeldt i både domenet på jobb og nettverket hjemme og sånn slippe og bytte mellom de for hver gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Funker det ikke og opprette en bruker til som er tilkoblet en arbeidsgruppe da?

F.eks:

Bruker1 -> Tha_Zaynt bruker domenet.

Bruker2 -> Tha_Zaynt2 bruker arbeidsgruppe.

Skrevet

Når jeg prøver å legge til bruker står det bare : Skriv inn brukernavnet og domenet til en bruker for å gi vedkommende tillatelse til å bruke denne datamaskinen.

Skrevet

problemet er at hvis jeg skifter til arbeidgruppe med administrator så mister jeg opplysningene med domenet, noe som fører til at jeg ikke får logget inn en gang...var iallefall det som skjedde når jeg prøvde sist..

Skrevet

Det samme problemet irriterer meg også... Fatter'n sin bærbare er i et domene den også... Hadde blitt glad om noen hadde kommet med hjelp om dette.. :yes::thumbup:

• 6 måneder senere...
Skrevet

Hva skjer hvis du velger å logge på lokalt på maskinen (altså velger at du skal logge på local computer i stedet for domenet)? Vil du ikke da bare default joine en arbeidsgruppe med domenenavnet ?

Skrevet

skal ikke være noe problem dette hvis du logger på lokalt, men du vil ikke havne i samme arbeidsgruppe som de andre, men det er jo heller ikke noe problem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...