Gå til innhold

rask attack speed eller høy damage for hunters?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det stemmer ikke. Jeg har +40% via talents, noe som faktisk da stemmer på Arcane. (183 x 2.4) Men det harmonerer ikke på autoshots, aimed og multishots. Med crit på aimed har jeg vært godt over 3000. :p

 

Rett som det er får jeg inn en crit på aimed som gjør 900ish eller mer.

 

Ergo så må det være en mer komplisert nøkkel enn som så.

 

Noen som vet hvordan en crit blir beregnet?

 

-KJ

 

EDIT: Rett som det er får jeg inn en crit på aimed som gjør 900ish eller mer.

 

Her skulle det selvfølgelig stå multi, ikke aimed. Aimed gjør opp mot 1500 på en "vanlig" crit.

Endret av jevel
Lenke til kommentar

En venn av meg bruker Striker's Mark og for en syk dmg ! :O Har også lest på det amerikanske wow-forumet at der de sammenlignet grå lvl 4-12 våpen mot Epic endgame våpen.. Forskjellen var ikke mer enn ~100 dmg pr skudd, så konklusjonen ble at trege våpen var best.

 

Edit: Har lest at crits er 150% dmg jeg .. ?

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

mener bevist at det er 100% hvis ikke noe annet er tatt med i beregningen. Siden arcane shot critta 66 (33 vanlig skade) før jeg fikk mortal shot, nå critter det mer.

 

Crits kan også regnes ut ved at man tar basedamage så legger til attack power eller no osv?

Lenke til kommentar
Saken er at en av styrkene ved hunters er criticals. Disse beregnes ut fra våpenskade, og er fra 150% av våpenskade. Dette gjør Hurricane totalt ubrukelig for en hunter. (Med mindre man sloss mot en caster i PvP. Jeg har da valgt å bruke en pet med speed 1.0 i stedet og går for maks skade med våpenet i stedet.)

hvis en bue har 1.60 i speed, kontra en crossbow som gjerne har det dobbelte, så må du tenke på at bua critter dobbelt så ofte.

 

Men skal gjøre en GRUNDIG undersøkelse, for nå har jeg en crossbow som har ca. 1 mer DPS enn Hurricanen, installert Combat Stats, så vi får se hva jeg får som resultat.

Lenke til kommentar
ville tro han mente skaden på crit?

ok, når du critter så dobbler du den skaden du normalt ville ha gjort, men en hunter har talents som gjør at han kan øke denne skaden ytterligere, med Mortal Shots. Har han makset denne (5/5) så vil han i tillegg til å doble vanlig skade, øke denne skaden med ytterligere 50%.

Lenke til kommentar

hello

 

har en lvl 57 hunter.. og jeg liker MYE bedre å ha en "treg" bue..

 

hvorfor?

 

fordi at jeg lager mine engene arrows.. og ei rask bue blir fort dyr i bruk.. jaja alle sier at de har mye penger, men ikke vits å sløse fordi.. og ingen ting er mer morro og få in en sikkerlig crit med en treig bue.. spesielt med aimedshot mot en spellcaster:)

 

sant det at pvp og bg mest brukte hunter skill er multishot..

Lenke til kommentar

En rask bue er alle casters mareritt, før jeg fikk Hurricane, så klarte jeg ikke å ta en mage i guilden min som var 2 lvls under meg. Nå er vi begge lvl 60, og jeg tar han enkelt med Hurricane, Hvorfor? Fordi jeg har en 16 slot quiver som øker buehastigheten med 14% elns, samt Rapid Fire (40% speed increase i 15 sek), og en en bue med 1.60 i attack speed. Dette medfører at jeg får en speed på rundt 0.70, og dette er så brutalt mot en caster at han nesten ikke klarer å fyre avårde en eneste spell. Legg inn en fire-trap og en scorpid-sting i tillegg for å gjøre livet enda værre for han :)

 

Dessuten så er Hurricane en helt fortreffelig bue å grinde med, siden det er langt vanskeligere å dra på seg aggro, selv om den critter.

 

Men skal man duellere en rogue/warrior/palladin så er jeg enig i at en treg bue/crossbow er mer effektiv. 2000 + i skade gjør vondt for alle klasser :D

Endret av dga01
Lenke til kommentar
En venn av meg bruker Striker's Mark og for en syk dmg ! :O Har også lest på det amerikanske wow-forumet at der de sammenlignet grå lvl 4-12 våpen mot Epic endgame våpen.. Forskjellen var ikke mer enn ~100 dmg pr skudd, så konklusjonen ble at trege våpen var best.

 

Edit: Har lest at crits er 150% dmg jeg .. ?

Crits på spells er 150% (uten spesielle talents)

 

Crits på melee er 200%

 

 

Må og legge til at det ser ut som INGEN her har noensinne hørt om attack power. Lav speed er essensielt for å få maks ut av attack power'en din. Finner ikke linken som forklarer attack power & speed, så let selv. Orker ikke forklare folk som ikke vet noe fra før.

Endret av GodSlayer
Lenke til kommentar
En rask bue er alle casters mareritt, før jeg fikk Hurricane, så klarte jeg ikke å ta en mage i guilden min som var 2 lvls under meg. Nå er vi begge lvl 60, og jeg tar han enkelt med Hurricane, Hvorfor? Fordi jeg har en 16 slot quiver som øker buehastigheten med 14% elns, samt Rapid Fire (40% speed increase i 15 sek), og en en bue med 1.60 i attack speed. Dette medfører at jeg får en speed på rundt 0.70, og dette er så brutalt mot en caster at han nesten ikke klarer å fyre avårde en eneste spell. Legg inn en fire-trap og en scorpid-sting i tillegg for å gjøre livet enda værre for han :)

 

Dessuten så er Hurricane en helt fortreffelig bue å grinde med, siden det er langt vanskeligere å dra på seg aggro, selv om den critter.

 

Men skal man duellere en rogue/warrior/palladin så er jeg enig i at en treg bue/crossbow er mer effektiv. 2000 + i skade gjør vondt for alle klasser :D

du hadde ikke broken tooth med den melee crit øke fart greia og da? :p

Lenke til kommentar

Må og legge til at det ser ut som INGEN her har noensinne hørt om attack power. Lav speed er essensielt for å få maks ut av attack power'en din. Finner ikke linken som forklarer attack power & speed, så let selv. Orker ikke forklare folk som ikke vet noe fra før.

et godt poeng.

 

Det er lett å forklare med for eks et scope, feks Sniper Scope, som gir deg +7 damage. Det betyr 7 mer i skade for hvert eneste treff, ikke 7 mer i DPS. Dvs. at en Hurricane (eller en annen rask bue/armbrøst/gevær) utnytter et Deadly Scope langt bedre enn et tregt våpen.

Lenke til kommentar
hello

 

har en lvl 57 hunter.. og jeg liker MYE bedre å ha en "treg" bue..

 

hvorfor?

 

fordi at jeg lager mine engene arrows.. og ei rask bue blir fort dyr i bruk.. jaja alle sier at de har mye penger, men ikke vits å sløse fordi.. og ingen ting er mer morro og få in en sikkerlig crit med en treig bue.. spesielt med aimedshot mot en spellcaster:)

 

sant det at pvp og bg mest brukte hunter skill er multishot..

Word!

 

I pvp er lav attackspeed og høy Damage per shot best imo.

 

Jeg var i AV BG og så en lvl 60 priest med 100% hp som sto og så dum ut. Jeg brukte en aimed shot 1100+ ikke crit. Slang på en multishot 1300+ crit. Og følgte på med en 900+ autoshot crit. dette tok under 3 sec. Det var så deilig å se den priesten seile om. :D DHC (2.9 speed)

 

Hadde jeg hatt en 1.7 speed bue med samme dps kunne det sett slik ut :

 

aimed shot 900+ ikke crit. multishot crit 850+ crit. Og 500+ crit plus et autoshot til 500+ crit. i løpet av 3 sec. dette hadde blitt 2750 med rask bue mot 3300 med treg gun. selv om du hadde fått 3 auto shots med alle crit så hadde den trege gunnen gjort mer skade..

 

hvorfor? fordi multishot er nesten instant dersom du timer det riktig etter aimed shot. og fordi det innledene skuddet tar like lang tid med et raskt våpen som med et tregt våpen.

 

i pve er treg og rask nesten det samme. men i party ville jeg valgt et tregt våpen av de samme grunnene som ovenfor. mer DPS i den første delen av kampen.

Endret av Ithkul
Lenke til kommentar

Må og legge til at det ser ut som INGEN her har noensinne hørt om attack power. Lav speed er essensielt for å få maks ut av attack power'en din. Finner ikke linken som forklarer attack power & speed, så let selv. Orker ikke forklare folk som ikke vet noe fra før.

et godt poeng.

 

Det er lett å forklare med for eks et scope, feks Sniper Scope, som gir deg +7 damage. Det betyr 7 mer i skade for hvert eneste treff, ikke 7 mer i DPS. Dvs. at en Hurricane (eller en annen rask bue/armbrøst/gevær) utnytter et Deadly Scope langt bedre enn et tregt våpen.

Feil. 7 DPS.

samme med våpen og attack power. det gir ikke i forhold til per skudd, men i forhold til DPS.

 

så et tregt våpen og et rask våpen får samme bonuser med hensyn til DPS. desverre...

 

ca 14 attackpower = 1 DPS

og neste gang du mounter er scope så sjekk DPS før og etter. forskjellen vil da være 1/3/5/7/9 DPS, ikke per skudd.

og samme gjelder ammo. sjekk selv da vel :p

Endret av Ithkul
Lenke til kommentar
  En rask bue er alle casters mareritt, før jeg fikk Hurricane, så klarte jeg ikke å ta en mage i guilden min som var 2 lvls under meg. Nå er vi begge lvl 60, og jeg tar han enkelt med Hurricane, Hvorfor? Fordi jeg har en 16 slot quiver som øker buehastigheten med 14% elns, samt Rapid Fire (40% speed increase i 15 sek), og en en bue med 1.60 i attack speed. Dette medfører at jeg får en speed på rundt 0.70, og dette er så brutalt mot en caster at han nesten ikke klarer å fyre avårde en eneste spell. Legg inn en fire-trap og en scorpid-sting i tillegg for å gjøre livet enda værre for han smile2.gif

 

Dessuten så er Hurricane en helt fortreffelig bue å grinde med, siden det er langt vanskeligere å dra på seg aggro, selv om den critter.

 

Men skal man duellere en rogue/warrior/palladin så er jeg enig i at en treg bue/crossbow er mer effektiv. 2000 + i skade gjør vondt for alle klasser inv_biggrin.gif

 

Har hurricane selv, og er veldig fornøyd me buen. Men føler at jeg må rette litt her. Det går nemmelig ikke an å få under 1.01 i ranged attack speed, har testet flere ganger selv. Når jeg bruker Rapid fire (40%), quiver(13%) og Berserk (25%) så skulle attack farten vært på 0.35 sec, men den synker ikke under 1.01.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...