Bornslip Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 Har lest om mange som vil få tilbake ting fra gamle HD'er som er formatert og lignende, og også om folk som trenger et program som fjerner alt fra HD'en... Derfor lurer jeg nå på, en "format C:", vil ikke dette fjerne alt fra HD'en? vil det alltid ligge igjen en mulighet for å skaffe tilbake det som var på HD'en før formateringen, med mindre man bruker et skikkelig slette-program? Jeg har alltid trodd at en formatering vil rense HD'en for alt mulig rart, og gjøre den god som ny...
sofTest Skrevet 18. juni 2005 Skrevet 18. juni 2005 En "format c:" vil ikke rense disken for informasjon som ligger lagret på disken. Dette vil kun opprette en ny filstruktur og klargjøre den for lagring av nye data. Informasjonen som lå på disken før formaterinen kan hentes tilbake med de riktige verktøyene, inntil de gamle dataene blir overskrevet med nye data. Derfor, vil man være sikker på at dataene er er borte for alltid, så bør man bruke et vertøy som overskriver hele disken med dummydata.
paalwa Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 (endret) Når du sletter noe i windows så "flagger" det opp for at her kan maskinen bruke plassen. Så lenge du f.eks legger inn ny data så vil denne plassen overskrives å først da er data du slettet blitt borte for alltid. En annen løsning er et prog som overskriver alle "slettede" filer på maskinen så ingenting kan hentes frem igjen, Jeg kan da anbefale et prog som heter Directory Snoop 5.0, finnes her. Endret 12. juli 2005 av paalwa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå