Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Må ha nytt ADSL modem egnet for IP telefon


Anbefalte innlegg

Foreldrene mine har Telenor ADSL og har nå fått IP Telefon boks fra dem også ( :roll: ) Det gamle Alcatel speedtouch modemet kræsjet selvfølgelig telefon bruken fordi det ikke er kompatibelt så de må kjøpe et nytt...

 

Hvilket modem bør de velge? Kan godt være 2 utganger på det så det blir ADSL uttak til 2 PC'er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda Alcatel er vel og bra, det skal de ha! Men det gamlingene hadde var rett og slett ubrukelig i IP-telefon sammenhengen pga at det var så gammelt ;)

 

Hvis jeg bare får litt info fra Telenor om å konfigurere dette Zyxel modemet riktig så blir det sikkert bra nok.

Endret av Booter
Lenke til kommentar

Har selvfølgelig ikke fått noe svar fra telenor enda og tror bare jeg blåser i det, modemet kan neppe brukes siden det er simplest mulig utstyr man får/låner.

 

Hvilke modem har dere som har IP telefon? Må ha et som kan brukes på Telenor IP Telefon opplegg

Lenke til kommentar

Telenor burde jo fikse opp da.. Hvis du både har iptelefon og adsl hos dem burde vel de ordne opp i modemet ditt og....

 

Ser ingen grunn til at de kan sende deg ett nytt modem mot at du sender ditt nåværende i retur...

 

Hadde rett og slett vært idiotisk av telenor hvis de hadde sagt nei.. IPtelefon tilbudet fra telenor er jo bare for nåværende adsl kunder hos dem så at du da ikke får nytt modem blir gale feil ;)

Lenke til kommentar
Telenor burde jo fikse opp da.. Hvis du både har iptelefon og adsl hos dem burde vel de ordne opp i modemet ditt og....

 

Ser ingen grunn til at de kan sende deg ett nytt modem mot at du sender ditt nåværende i retur...

 

Hadde rett og slett vært idiotisk av telenor hvis de hadde sagt nei.. IPtelefon tilbudet fra telenor er jo bare for nåværende adsl kunder hos dem så at du da ikke får nytt modem blir gale feil ;)

Problemet her er at dsl-modemet er kundens ansvar. Tror også at trådstarter har misforstått litt da han gjerne kan bruke det modemet han har, men trenger en router i tillegg.

Lenke til kommentar

Har prøvd å snakke med Telenor, de forklarte dårlig og ville ikke låne ut noe nytt utstyr som kunne erstatte det gamle for å få det til å virke, elendig kundeservice.

 

Vet jeg kan sette en router inn i ledningskaoset, men ville bare ha enklest mulig løsning og jeg må jo likevel kjøpe enten en router eller kompatibelt ADSL modem som kan brukes. Aner ikke hvordan jeg skal konfigurere en router heller, men det må vel stå en eller annen plass.

Lenke til kommentar
Har prøvd å snakke med Telenor, de forklarte dårlig og ville ikke låne ut noe nytt utstyr som kunne erstatte det gamle for å få det til å virke, elendig kundeservice.

Så det er dårlig kundeservice at telenor ikke låner ut utstyr lenger? Vil si det er en bra løsning at du slipper å låne utstyr fra Telenor, og kan kjøpe ditt eget.

 

Vet jeg kan sette en router inn i ledningskaoset, men ville bare ha enklest mulig løsning og jeg må jo likevel kjøpe enten en router eller kompatibelt ADSL modem som kan brukes. Aner ikke hvordan jeg skal konfigurere en router heller, men det må vel stå en eller annen plass.

 

Den beste løsningen er vel å kjøpe en kombiboks først som sist ja. Du får kombinerte modem/routere/switcher/ap til en billig penge om dagen. Bare sørg for at den støtter upnp og qos, så skal BBT virk e uten noe problem!

 

Deretter skal routeren settes opp med en PPPoE oppkobling, [email protected], og passordet du har fra telenor. I tillegg må du velge 8/35 (eller 0/100) som vpi/vci verdier hvis den spør om det! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...