Gå til innhold

Frontier Labs Nex II eller Archos Jukebox 6000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv Nex II, men vet ikke om jeg vil anbefale den.

 

Disse spillerne er jo litt forskjellige. Nex baserer seg på CF kort og har ingen bevegelige deler. Slik sett så er den ypperlig til trening. Jeg tror også at den er mye mindre enn Archos.

 

Archos sin er basert på harddisk lagring (tror du har 10 GB), så denne er nok valget hvis man skal ha masse plass (Nex II har en maks på 1 GB med CF eller Microdrive).

Den fra Archos vil jeg ikke anbefale å trene med selv om man kanskje ikke får hopping i musikken. Bevegelige deler slites mer når de utsettes for ytre påvirkning.

 

Personlig så vet jeg ikke om jeg kan anbefale noen av de.

Lenke til kommentar

Har nylig kjøpt en NEX II. Det er den eneste jeg har funnet som holder mål når det gjelder funksjonalitet. Konge batterilevetid.

 

Litt usikker på lyden, den er bra men ikke perfekt. Nå har ikke jeg sammenlignet med andre MP3 spillere, bare med lydkortet mitt. Hvis du watter opp med et par tunge headsett så blir lyden crappy.

 

Hvis det er andre som har prøvd NEX II og andre MP3 spillere; hvordan er lyden sammenlignet?

Lenke til kommentar

Jeg har følgende mp3-spillere:

Nex II

Maxtech SSP-100

mpman MP-F35T6

 

Lydmessig så er Nex litt dårligere enn de to andre. Det er litt bakgrunnstøy (høres litt ut som om man har dårlig radiomottak) på stille partier. Du må ha god hørsel og hodetelefoner med lav impedans for å høre dette. Med Sony Fonotopia hører du denne støyen, mens med Koss Portapro hører man den nesten ikke.

Men denne støyen vil du kun høre når du er ett sted hvor det er helt stille. På bussen eller trikken hører jeg ikke denne støyen.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar. Det får bli en NEX II da jeg går en del på rollerblades.

Siden jeg også får med et 32mb og 128mb til Eur 250,- så er det greit. Har alltids et kamera man kan bruke til det lille kortet.

Til de som anbefaler Ipod. Sikkert kongebra, men når man har et begrenset budsjett... :smile:

Lenke til kommentar

Jeg også har nex II, og er storfornøyd.

 

Ja, det er bakgrunnstøy, men det merker du kun hvis du spiller veldig lavt. Noe du ikke gjør... :smile:

Ellers synes jeg at lydkvaliteten er knall! bedre enn jazpiper i hvertfall.

 

BTW; på NexII kan firmwaren oppfeaderes, så hvis det kommer kort som er større enn 1 GB, så vil nok frontierlabs legge ut nye firmware som kan lastes ned.

Dette gjelder også nye lydformater. (støtte for .ogg komer sikkert snart)

 

Men jeg ville ikke kjøpt den fra der du har tenkt. 250€ er jo rimelig dyrt da!

 

Du får tak i den for ca 2000 m/256 MB CF kort.

Lenke til kommentar

Mener NexII går for 1300 uten minne. prøv http://www.mpx.no og Bærum Data http://www.mamut.com/baerumdata (holder til i Sandvika). I tillegg har jeg sett endel annonsert på QXL.

 

I tillegg 256 MB Compact Flash kort (ca 900-1000) eller 128 MB (ca 450) og du er igang. Anbefaler også å kjøpe en Compact Flash reader siden denne er mye raskere enn overføring via kabelen som følger med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...