Gå til innhold

Flashet, skrev feil, kortet fungere ikke lenger !

Lucas

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sikkert en dårlig topic..

Jeg skulle flashe, kom akkurat hjem etter å ha vært på avsluttnings fest og fått vitnemålet mitt, starter opp i DOS, og klarer å prestere å skrive...

"nvflash /e"

og med dette ble det slettet en fil :ohmy::cry:

Og jeg får ikke opp skjermen, den er "oransj" altså "ikke koblet til", og etterhvert kommer det en stemme hvor jeg hører "System error ETT ELLER ANNET" :cry:

Har prøvd kortet i en annen maskin, uten hell :cry:

er fortivlt, er mitt 6800Ultra dødt for godt ?

Hva kan jeg gjøre ? hvordan ?

snufs... :cry:

Endret av Lucas
Videoannonse
Annonse
Skrevet

du klarte det store her og... topic tenker jeg på..

google litt da vel tror det finnes en utvei.. tok du backup da?

Skrevet (endret)

prøv å sett i et pci skjermkort og flash på nytt

first display device MÅ være på agp/pcie

Endret av Dimm
Gjest Slettet-uHVgFQ
Skrevet (endret)

lever det tilbake og si at det er defekt

Endret av Slettet-uHVgFQ
Skrevet

Jeg får ikke skjermen "aktiv" engang, så evt. backup hjelper ikke ? og nei jeg har bare backup av BIOSen hvis det hjelper !

*endrer topic*

Skrevet
prøv å sett i et pci skjermkort og flash på nytt

first display device MÅ være på agp/pcie

Vil dette fungere, selv om det ikke var BIOSen som ble slettet ? fikk ikke med meg hva jeg slettet egentlig, men jeg skrev ihvertfall "nvflash /e" så det er vel mulig og sjekke...

Kan evt å sette inn ett PCI kort redde meg ?

Skrevet (endret)

mener at det skal fungere

sett i et pci skjermkort

la first display device være på agp eller PCIe alt etter som hva slags kort du skal flashe

koble skjermen til pci kortet og stard maskinen

poster den så er det bare å flashe i vei... tror ejg :)

verd et forsøk

last ned nyeste bios fra hjemmesiden ellerno

Endret av Dimm
Skrevet

Dette om "first display" forstår jeg ikke helt, må jeg ha ett PCI kort som "sammarbeider" eller er "avhengiv" av orignal kortet ?

Skrevet

et uavhengig pci kort

i bios er det en instilling som heter "first display device" eller noe i den duren.

kort fortalt så om du skal flashe et pci kort så skal den stå på pci.. Og hvis du skal flashe et agp kort skal den stå på agp.

den instillingen har sikkert andre bruksområder også, men jeg merker ikke forskjell uansett hva den står på

Skrevet (endret)

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=1633&page=4

Les denne her ;)

edit:

For å hindre at programmet flasher PCI kortet skal du bruke et PCI kort fra en annen produsent. Siden du har nVidia vil du mest sannsynlig finne ett eldgammelt ATI kort et eller annet sted (ATI eide markedet i 1995 :D).

Dimm:

Om du har 2 kort inne så vil hoveddisplayet vises på den du velger. Forskjellige kort/system gjør forskjellige ting her. Men noen lar deg altså tvinge PCI kortet til å vise POST bildene etc. (kan f.eks. brukes om vil at PCen skal vise POST på en liten uavhenging skjerm i steted for på TV/Projektor i en HTPC situsjon.

Endret av vidiware
Skrevet

En kompis har kommet nå, med ett kort som vi ikke har drivere til, altså gaaammelt ! men jeg skal teste nå ! jeg sliter også med noen HDD jeg nettop har satt inn, men det kommer etterpå ! ;)

Takker for all hjelp jeg har fått her, la oss bare håpe jeg klarer å redde kortet ! :(

Skrevet

gi en lyd om hvordan det går! Alltid kjekt å høre om ting virker...

!"¤#!¤# selv mitt X800XT kort, litt hardere enn flashing... Så jeg sliter med det for tiden.

Skrevet

Nei det gikk nok ikke, med en gang jeg satte inn kortet, og slo på PCen så satte det igang en helsikes hyling, så jeg ga opp, sender kortet inn :)

Skrevet

2 ting.

1. Prohelp, håper det er stor sarkasme i navnet ditt.

2. Å sende kortet inn hjelper deg trist lite, de (avslørt mange sånne ting der jeg jobbet før) finner det ut veldig fort. Og du risikerer å bli svartelistet.

Har lite til overs for folk som prøver seg på svindel. Er akkurat som om du har sukker i bensintanken på den nye bilen din fordi du ikke viste det var farlig. Og kommer tilbake der du kjøpte den og skal ha en ny.

Skrevet

Flashing, betyr bare å skrive inn ny software i bios (i dette tilfellet på skjermkortet sin bios). Navnet "flash" kommer av at minnetypen er overskrivbar.

Hvis man oppgraderer bios vil man kunne fjerne feil. Skjermkort blir i dag produsert ved at modellene er veldig lik hverandre. Ofte er det kun bios som skiller produkt A fra et dyrere produkt B. Oppgraderer man bios (og mister garantien) vil man da kunne få noe som tilsvarer helt eller delvis produkt B. Er du heldig kan dette føre til at du sparer noen kroner, og i ekstreme tilfeller at du sparer opp mot 1000.

Gitt at du vet at du flasher med riktig bios og du vet at det ikke vil gå noe gale dersom bios blir flashet riktig. Så får du ett kort som er mer tilpasset ditt behov (enten i form av bugfixes eller økt ytelse).

Hvis noe går galt under flashingen, og du ikke holder hodet kaldt. Kan du risikere å sitte igjen med veggpynt til noen (mange) penger.

Skrevet
2 ting.

1. Prohelp, håper det er stor sarkasme i navnet ditt.

2. Å sende kortet inn hjelper deg trist lite, de (avslørt mange sånne ting der jeg jobbet før) finner det ut veldig fort. Og du risikerer å bli svartelistet.

Har lite til overs for folk som prøver seg på svindel. Er akkurat som om du har sukker i bensintanken på den nye bilen din fordi du ikke viste det var farlig. Og kommer tilbake der du kjøpte den og skal ha en ny.

Det er derfor jeg er delvis sikkret for returen, jeg har nemlig en mail fra produsenten som tillater meg å bytte bios på kortet mitt.

Så nei jeg vil ikke si at jeg svindler noen som helst :innocent:

Skrevet
Har lite til overs for folk som prøver seg på svindel.  Er akkurat som om du har sukker i bensintanken på den nye bilen din fordi du ikke viste det var farlig.  Og kommer tilbake der du kjøpte den og skal ha en ny.

Det er derfor jeg er delvis sikkret for returen, jeg har nemlig en mail fra produsenten som tillater meg å bytte bios på kortet mitt.

Så nei jeg vil ikke si at jeg svindler noen som helst :innocent:

Bytte BIOS er en ting, slette den/ødelegge den er noe annet..

Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg sendt det inn og spurt om det kan fikses (som det garantert kan hvis det kun er en softwarefeil)

• 3 uker senere...
Skrevet

Vel, morsan stresset med A sende det inn fQr vi dro til USA, farsan kjQrte over hele byen for A fA tak i en antistatisk pose, men var ikke A finne, sA morsan sendte det bare inn og PANG der rQk garantien og kortet blir sendt tilbake, forbanna idiotiske policyen jeg har vaert borti !

Har bestilt X850XT PE nA, sA fAr se om det kanksje ligger i posten pA tirsdag eller Onsdag, kommer hjem fra USA pA Mandag :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...