Gå til innhold

hva sier loven om dette?


Anbefalte innlegg

hei. jeg kjøpte en liten lcd tv sånn bare for å ha på kjøkkenet for 3400 for ca 5 mnd siden på Elkjøp.. men bare etter 2 mnd med minimal bruk så skjedde det gærne ting med deg.. den blei helt svart hele tiden..bildet altså. så sendte jeg den inn på service.. som selvfølgelig tokk svært lang tid.. jeg fikk den tilbake.. da var for det første TV'en IKKE i orden, den ble egentelig bare værre.. selv om det stod "testet og okey".. samtidig som de hadde glemt å levere fjernkontrollen tilbake..

jeg er ikke så flink til å snakke for meg.. og veit ikke hva jeg har krav på eller ikke.. men er det noen der ute som vet hva jeg kan gjøre.. egentelig så har jeg lyst til og bare hive hele greia i søppla :mad: . men kan jo ikke det..

vær så snill hjelp meg.

hislen frustrert gutt :no:

Endret av janern21
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis feilen gjentar seg 3 ganger har du rett til og heve kjøpet.

Tror det er slik at hvis den er kjøpt etter juli 2002 , noe den er, så holder det med 2 forsøk på reprasjon. Etter det har du krav på ny vare.

 

Er ikke helt sikker på datoen men før juli 2002 så gjelder kjøpsloven og etter så gjelder forbrukerloven.

 

Uansett så har du garanti på varen og 5 års reklamasjonsrett.

 

 

 

Mvh

Darkwing

Lenke til kommentar
Hvis feilen gjentar seg 3 ganger har du rett til og heve kjøpet.

Tror det er slik at hvis den er kjøpt etter juli 2002 , noe den er, så holder det med 2 forsøk på reprasjon. Etter det har du krav på ny vare.

Det var jo det han sa. Man har 2 reparasjonsforsøk på samme feil. Dersom samme feil blir påvist 3. gang kan du kreve å heve kjøpet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...