Gå til innhold

Tundra 1559X -- Spilling? Byggekvalitet? Skjermen?


mbst

Anbefalte innlegg

Lurer på Tundra 1559X fra PS Data.

 

Intel Centrino 1.86GHz/1024MB/80GB/DVD RW/15"/6600 128MB

 

http://www.psdata.no/ps.asp?it=112322

 

 

Lurer særlig på skjermkortet. Hvordan er det til spilling? Sammenlignet med ATI Radeon Mobility 9700.

 

Skjermen, er den matt eller blank? Har sett en HP med blank skjerm, og den var ubehagelig i bruk.

 

Hvordan er byggekvaliteten? Knirk og knak, eller fast og fin? Kun plast, eller metall i case'et også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er veldig god til spilling, kjører Battlefield 2 nokså greit..

Skjermen er god, og skjermkortet får et stort pluss++ :grin:

Tastaturet er lir mykt, men ellers godt..(Ikke vær hardhent med det)

Byggekvaliteten er god, jeg vet ikke om det er noe metall her,

men den føles godt..

Den støyer litt, og blir litt varm, det er det eneste jeg har å si på denne.

Jeg eiger denne selv, og jeg kan ikke forstå at det er så mange maskiner som kan måle seg med denne i denne prisklassen..

Jeg er svært godt fornøyd..

:thumbs:

Lenke til kommentar
Men man kan jo spørre seg når psdata er i stand til å levere den. De manglet vistnok den nødvendige harddisken. Ankomstdatoen blir bare utsatt og utsatt.

Jaja, PSdata må jo få tak i det forskjellige delene til PC en, så det er ikke noe typisk tilfelle med Tundra 1559X. PSdata er en god og sikker leverandør..

Endret av Markaren
Lenke til kommentar
Men man kan jo spørre seg når psdata er i stand til å levere den. De manglet vistnok den nødvendige harddisken. Ankomstdatoen blir bare utsatt og utsatt.

Jaja, PSdata må jo få tak i det forskjellige delene til PC en, så det er ikke noe typisk tilfelle med Tundra 1559X. PSdata er en god og sikker leverandør..

Var det ikke PSData sin som var klokket lavere på skjermkort enn andre produsenter?

Jeg ville iallefall ikke kjøpt der :nei:

 

Hvis jeg skulle opp i pris, og få en skikkelig gamer pc; ville jeg lagt i litt penger og kjøpt en inspiron 9300 :love: Den kjører battlefield 2 på high helt fint :thumbup:

Lenke til kommentar
Men man kan jo spørre seg når psdata er i stand til å levere den. De manglet vistnok den nødvendige harddisken. Ankomstdatoen blir bare utsatt og utsatt.

Jaja, PSdata må jo få tak i det forskjellige delene til PC en, så det er ikke noe typisk tilfelle med Tundra 1559X. PSdata er en god og sikker leverandør..

Vet at de må få tak i delene. Det å gang på gang "garantere" at de har harddisken inne da og da uten at det ligger noe i det er ikke mye "god og sikker leverandør." Vil egentlig ut ifra egne erfaringer med det å bestille denne pcen fra psdata fraråde deg det. Blir ikke overasket dersom psdata plutselig finner ut at de ikke kan levere pcen søstra mi har bestilt før om enda en måned.

Endret av OterOter
Lenke til kommentar

Jeg synes at 1559X er alt for stor og rotete. Kabinettet er utrolig rotete med mange kanter, knappene til touchpaden er ekle. Jeg trodde at de ikke fungerte eller at jeg bommet på knappen da jeg prøvd den. Den støyer alt for mye, nesten så at man må ha hørselsvern...

 

Byggekvaliteten synes jeg er litt dårlig, virker litt billig og lite foresegjort. Veldig plasticfantastic. Det har vel kanskje noe å gjøre med at jeg er vant til aluminium...

Til spilling er den sikkert grei, jeg har ikke prøvd den til det, men det er sikkert mange som er bedre og dårligere...

 

Skjermen synes jeg er litt dårlig, vanskelig å se dersom det er litt sollys rundt deg. Dessuten virker det som at det blir litt voldom oppløsning i forhold til skjermstørrelsen.

 

Jeg ville ikke ha kjøpt denne maskinen, men det er godt mulig at du blir kjempefornøyd med den, slik som Markaren. Men jeg ville aldri blitt fornøyd med noe slikt, det blir litt dårlig kvalitetsfølelse ift. mange andre. Kom på en ting til, det er ikke digital utgang til skjerm, det burde absolutt være på en spillepc. Portene synes jeg er litt for mye spredd, de er liksom overalt. Liker det mye bedre som på min PB, der er absolutt alt på en side. Der har jeg modem, ethernet, Firewire, 2x USB2, mini-DVI, lyd ut og inn og lås til maskinen. På 1559X´en synes jeg at det er der, en der og litt der.

 

men til ditt bruk er den sikkert grei, jeg ville aldri blitt fornøyd med en slik maskin. Slik er det bare...

Lenke til kommentar
Men man kan jo spørre seg når psdata er i stand til å levere den. De manglet vistnok den nødvendige harddisken. Ankomstdatoen blir bare utsatt og utsatt.

Jaja, PSdata må jo få tak i det forskjellige delene til PC en, så det er ikke noe typisk tilfelle med Tundra 1559X. PSdata er en god og sikker leverandør..

Var det ikke PSData sin som var klokket lavere på skjermkort enn andre produsenter?

Jeg ville iallefall ikke kjøpt der :nei:

 

Hvis jeg skulle opp i pris, og få en skikkelig gamer pc; ville jeg lagt i litt penger og kjøpt en inspiron 9300 :love: Den kjører battlefield 2 på high helt fint :thumbup:

Det er ikke PSData sin som er klokket lavere, det er alle Aopen 1559 som har et Go6600 som er klokket lavere enn de andre. :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...