Gå til innhold

Maxtor 300GB MaxLine Plus III-erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei alle sammen.

Sitter å setter sammen det ultimate av det ulitmate av PC om dagen. Tenker da på en super kraftig spill PC, med minimalt støynivå. I denne PC'n skal det være så lite komponenter som mulig, og derfor velger jeg å kun kjøre en disk i den som skal være rask og ha god nok plass for lagring.

Har utelukket Raptoren (74 gb'en) fordi den gir lite plass, og gir mer varme enn en 7200 rpm disk.

Jeg sitter derfor å vurderer denne:

Maxtor 300GB S-ATA 7200RPM MaxLine Plus III 16Mb cache, 7B300S0

Denne ligger heller ikke inne i prisguiden så der fant jeg ingen erfaringer.

Den skal inn i en AMD maskin med et nForce4 brikkesett, og er det ikke da slik at AMD også støtter NCQ på dette chipsettet?

For i så måte burde da denne:

Maxtor 300GB S-ATA 7200 RPM NCQ DiamondMax 10 16MB cache

Kanskje være et bedre valg?

Sistnevnte er jo i familie med den her:

http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=2094

Er vel ikke den eneste som sitter å sikler ille bra på denne, men jeg ønsker erfaringer med maxtor. Og om noen kan forklare meg forskjellen mellom disse to diskene. Er den øverste verd 400 kroner mer?

Så kom frem med deres erfaringer, for dessverre har jeg aldri kjørt Maxtor. Her i huset er det Samsung, Seagate og WD som har fått gått igjen (mest Seagate).

Endret av oivind_dahle
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 4x Maxtor i min PC, en 160, en 250, en 300, og har en 80 til OS og programmer.

Det er MEGET stille, og du kan ikke høre dem noe særlig når dem jobber... Kjøp 300'en den er kanon!

Skrevet
Er vel ikke den eneste som sitter å sikler ille bra på denne, men jeg ønsker erfaringer med maxtor. Og om noen kan forklare meg forskjellen mellom disse to diskene. Er den øverste verd 400 kroner mer?

Komponent-messig er disse to Maxtor diskene identiske. Men Maxline III har lengre garanti, 5 år. DiamondMax 10 har 2 års garanti.

Jeg har brukt og bruker flere titalls Maxtor disker, og har holdt meg til dem. Har ingenting og utsette på dem. Helt normalt varme og støy-nivå. Diskene med 16MB cache har svært bra ytelse.

Trond

Skrevet

Nå har jeg liten erfaring med MaxLine, men styr for guds skyld langt unna DiamondMax. Det er de varmeste diskene jeg har vært borti, og selv om rotasjonsstøyen på de er ikkeeksisterende så knatrer de noe helt jævlig under arbeid. Jeg har tilgang på veldig billige DiamondMax-disker og trenger sårt diskplass, men sparer heller pengene mine til noe annet! Jeg vet jo hvor sensitiv du er til støy ;)

Skrevet

hmm, har fått fra flere sikre kilder at jeg kan styre unna.

DOg hører jeg at seagate har en 16 mb cache disk på gang, noen som vet noe mer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...