*Titan* Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Jeg har noen høyttalere, noen kvm. med sponplater (..) og masse ledninger.. Skal sette sammen til et høyttalersett, trenger litt hjelp til å begynne: Jeg har av høyttalere: 2 x 6 tommere (MidRange) 2 x 1,5 tommere (Tweeter) 1 x 15 tommer (Subber/Bass) Jeg vil ha det nogenlunde kompakt, anbefales det å lage alt i en "Boks"? Skal ha lyden på rommet mitt, som er på ca. 15 kvm.. Så til delefilteret: Bør ha et tre-veis, helst med litt effekt (250-300 watt?) Er dette dyrt? Kassa: Kunne tenke meg en trykk-kasse, men hvis jeg skal ha alle elementene i en kasse, bør jeg lage forskjellige rom? Alle svar tas i mot med takk Mvh *TiTaN*
thamule Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 (endret) Ta deg en tur innom Eltek der finner du delefilter og ana du treng. DU treng et 3 veis filter ja, men delfilter blir ikkje oppgitt i watt Ville sjølv ha hatt mellomtonen i eget rom ivertfall. og i tilleg ha laga 2 kasser/altså 2 høgtalere... Endret 16. juni 2005 av blaster88
Gromle Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 HAdde det ikke vært best å ha tre kasser? To kasser med 1x6,5 og diskant. Også en egen sub med 15" i. Du kan jo selvfølgelig sette alt i en kasse, men blir dårlig med stereo da.
thamule Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 (endret) Oi,,,, såg nå at det var snakk om 1 x 15", trudde det var 2 eg , jaja... da støter eg forslaget til Gromle.... driver å bygger/setter opp et sånt oppsett til en kamerat nå, eneste forskjellen er at han har 2 x 12 i steden for 1 x 15... men da trenger du strengt tatt ikkje delt kasse mellom diskantene og mellomtonen, forutsatt at du går for Gromle sitt forslag. Det gir stereo i tilleg til at det blir det enkleste å få bra til... Lykke til Endret 16. juni 2005 av blaster88
*Titan* Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Skrevet 17. juni 2005 Jeg har sett på delefiltrene Eltek har på lager, men de har jo ingen tre-veis! Funker det å først kjøre lyden gjennom et filter for bass, og deretter et annet filter for diskant?
Gromle Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Hvis du går for 3 kasser, så trenger du to toveis delefilter, og ett sub-filter. Gjerne med høypass slik at de laveste frekvensene blir fjernet fra "små" høyttalerene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå