Gå til innhold

Nye deler, usikker på CPU


Anbefalte innlegg

Hei. Var vel ett år siden jeg kjøpte pc sist og har ikke fulgt noe særlig med i utviklingen etter det. Tydeligvis skjedd en den :)

Håper Dere kan passe på at jeg ikke kjøper feil.

 

 

Har allerede kjøpt OCZ DDR2 1024MB E.B Platinum Edition håper de er ok, jeg skal ikke overklokke noe heller.

 

Titter på hovedkortet Asus P5AD2-E Premium og skjermkortet Sapphire Radeon X850XT 256MB GDDR3 PCIe

 

Blir grafikkkortet overkill tro? :roll:

 

Den største forvirringen har jeg med CPU, er veldig i tvil hva jeg skal kjøpe.

 

Har på magefølelsen at Intel Pentium 4 650 3.4GHz/800 MHz/2MB er det jeg vil ha, men står under at det er socket 478, men det r vel feil?

 

Titter også på Intel Pentium 4 560J 3.6GHz/800 MHz/1MB raskere Ghz, men føler at den med 2MB cache er bedre samt at EM64T er vel heller ikke å forakte? (aner ikke hva det er)

 

Hvilken cpu burde jeg gå for?

 

Synspunkter mottas med takk....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Var vel ett år siden jeg kjøpte pc sist og har ikke fulgt noe særlig med i utviklingen etter det. Tydeligvis skjedd en den :)

Håper Dere kan passe på at jeg ikke kjøper feil.

 

 

Har allerede kjøpt OCZ DDR2 1024MB E.B Platinum Edition håper de er ok, jeg skal ikke overklokke noe heller.

 

Titter på hovedkortet Asus P5AD2-E Premium og skjermkortet Sapphire Radeon X850XT 256MB GDDR3 PCIe

 

Blir grafikkkortet overkill tro?  :roll:

 

Den største forvirringen har jeg med CPU, er veldig i tvil hva jeg skal kjøpe.

 

Har på magefølelsen at Intel Pentium 4 650 3.4GHz/800 MHz/2MB er det jeg vil ha, men står under at det er socket 478, men det r vel feil?

 

Titter også på Intel Pentium 4 560J 3.6GHz/800 MHz/1MB raskere Ghz, men føler at den med 2MB cache er bedre samt at EM64T er vel heller ikke å forakte? (aner ikke hva det er)

 

Hvilken cpu burde jeg gå for?

 

Synspunkter mottas med takk....

Av de to ville jeg absolutt gå for 650, bedre ytelse, veldig klokkevennlig. Intels 6*0-serie har blandt annet støtte for 64bit, noe som tross alt gjør den mer fremtidsrettet og dobbelt så stor cache som Intels 5*0-serie (2mb vs. 1mb). Men om du skal spille er nok A64 et bedre valg. Dette er bare et innspill fra meg, men jeg vil anbefale dette.

Vil anbefale et Asus A8N-SLI DeLuxe nForce4 SLI S-939 1 350,00,- parret med en AMD A64 3200+ (venice) 1 590,00,-

 

Happy fraggin' ;)

 

Edit: :fun: Post nr. 1000 :fun:

Endret av Nomix
Lenke til kommentar

hehe, intel/amd diskusjon :)

 

Er i grunn ikke lojal mot noen, bare glimrende erfaring med Intel---blir vel som folk som kjøper samme bilmerket år etter år :)

 

Men...vil DDR2 brikkene mine passe på A8N HK?

 

EDIT: grats med post 1k. Skal bruke WD Raptor SATA disk, ikke noe problem at A8N har SATA2 ?

Endret av Cyberbug
Lenke til kommentar
hehe, intel/amd diskusjon :)

 

Er i grunn ikke lojal mot noen, bare glimrende erfaring med Intel---blir vel som folk som kjøper samme bilmerket år etter år :)

 

Men...vil DDR2 brikkene mine passe på A8N HK?

 

EDIT: grats med post 1k. Skal bruke WD Raptor SATA disk, ikke noe problem at A8N har SATA2 ?

Skal ikke klage :) Er selv Intel-fanboy ;) Vil dog anbefale deg en 250GB's Maxtor DiamondMax10-disk til OS. Denne yter veldig godt grunnet mye cache (16mb) og gir deg selvfølgelig også litt mer plass :) Vil ikke by på noe problem å bruke S-ATA 150 på et hovedkort med S-ATA2.

Hovedkortet støtter DDR2 :)

Lenke til kommentar

Takk.

 

ok, men det er DDR 400 og brikkene er 533 så jeg får vel ikke utnyttet de helt...

 

Sitter idag med en P4 3.2 Northwood så hvis jeg går for amd løsningen kan jeg vel trå til med en vassere cpu enn den du anbefalte?

Hadde jo uansett tenkt til å bruke 3-4000,- på intel cpu..

Lenke til kommentar
Takk.

 

ok, men det er DDR 400 og brikkene er 533 så jeg får vel ikke utnyttet de helt...

 

Sitter idag med en P4 3.2 Northwood så hvis jeg går for amd løsningen kan jeg vel trå til med en vassere cpu enn den du anbefalte?

Hadde jo uansett tenkt til å bruke 3-4000,- på intel cpu..

En A64 3500+ yter en del bedre enn den du har satt opp i spill.

Lenke til kommentar

Ok. Takker for svar. Da har jeg to muligheter som jeg må sove på.

 

1.

OCZ DDR2 1024MB E.B Platinum Edition

Asus P5AD2-E Premium

Sapphire Radeon X850XT 256MB GDDR3 PCIe

Intel Pentium 4 650 3.4GHz/800 MHz/2MB

 

 

2.

OCZ DDR2 1024MB E.B Platinum Edition

Asus A8N-SLI DeLuxe nForce4 SLI S-939

Sapphire Radeon X850XT 256MB GDDR3 PCIe

AMD Athlon 64 3700+

 

 

I tillegg til spill vil den også bli mye brukt til programmer som Cakewalk/Cubase, Adobe Premier, Encore og Photoshop osv....

 

Uansett blir vel begge alternativene bra skulle jeg tro og skulle vel holde fram til neste sommer :cool:

Lenke til kommentar
Nomix, nå har du sagt noe feil her.

Socket 939 støtter ikke DDR2.

Beklager så meget, tenkte på S775-hovedkortet..

nForce4 støtter så absolutt ikke DDR2, for å ha det klart fra min side.

 

Edit: Og tråstarter må selvfølgelig ikke kjøpe DDR2 men DDR til et S939-oppsett.

Beklager folkens, my bad. *bows to the dust*

Endret av Nomix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...