Gå til innhold

Blåskjerm etter 15 min i San Andreas

nikhuse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kommet utfor et litt merkelig problem. At maskinen min går i blåskjerm etterfulgt av restart når jeg kjører dette spillet i rundt 15 min. Det lengste jeg har fått spilt er ca en halv time. Har ikke hatt lignende problemer på noen av de andre spillene mine. Er ett 6600GT surrende på. Kan noen hjelpe meg med dette?Har virkelig lyst å spille :ermm: Kan dette være ett driverproblem?Hva er eventuelt de beste driverene å bruke?Bruker driverene som er fra Nvidia sine sider (71.89)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke helt sikker på hva det kan være, klarer selv å spille san andreas på mit fx5500.

Hvis det er dumping av fysisk minne, på blue-screen så er den ene harddisken gåen, få litt mer info om hva som står på blue-screen.

Prøv å formater, bruker å funke. Det gjorde det i hverfal hos meg i et lignende tilfelle

Skrevet (endret)
få litt mer info om hva som står på blue-screen.

Det er ikke særlig enkelt når blåskjermen varer i 1 sek (rettelse under 1 sek) :hmm:

Prøv å formater, bruker å funke

Ett par uker siden sist jeg formaterte, så ser ikke på det som nøvendig. Hva er vitsen med det når alle de andre spillene fungerer?

Endret av nikhuse
Skrevet (endret)

Har du klokka skjermkortet? Kan hende det går varmt. Kan vel også være CPU overheating protection som kicker inn hvis du har overklokka amd eller dårlig stock kjøler osv.

Edit: du kan jo også sjekke event loggen i windows, kontrollpanel->administrative tools -> event viewer.

Endret av BKB
Skrevet
Har du klokka skjermkortet? Kan hende det går varmt. Kan vel også være CPU overheating protection som kicker inn hvis du har overklokka amd eller dårlig stock kjøler osv.

Skjermkortet sto faktisk på referanseverdiene og er forholdsvis kjølig, prosessoren slapper av i Windows på rundt 30 grader. Tviler på det har noe med hardware å gjøre, siden det kun er det nevnte spillet det er problemer med.

Skrevet (endret)
hehe, du kan jo "prøve" å trykke prtScr akkurat i millisekundet med bøåskjerm  :p

Når det er etterfulgt av en restart?Vips, borte :tease:

Med andre ord det er ikke restart i Windows forstand, den slår seg av som jeg skulle trykket inn restart knappen....

Endret av nikhuse
Skrevet

Har du sjekka event loggen da? er ikke ofte det står noe nyttig om det som har skjedd, men noen ganger kan det forklare det, hvis det er windows feil ihvertfall.

Skrevet

Du kan høyreklikke på Min Datamaskin og velge egenskaper/properties. Velg avansert/advanced, startup and recovery og ta bort krysset på automatisk restart. Du vil da kunne se hva blåskjermen inneholder. :)

Skrevet

Som følgende:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

*mange tall jeg ikke gidder å skrive ned*

nvmcp.sys - Adress F7CAAB03 base at I7c4I000, datestamp 40b3cf70 (eller lignende)

blablablabla...Memorydump :no:

Skrevet
Som følgende:

*mange tall jeg ikke gidder å skrive ned*

nvmcp.sys - Adress F7CAAB03 base at I7c4I000, datestamp 40b3cf70 (eller lignende)

blablablabla...Memorydump :no:

Det er vel tradisjonelt en av to ting. Driverfeil eller minnefeil. Testet minnet?

Skrevet

Driverfeil som i skjermkort driver?Eller som i drivere generelt i systemet?Ser ikke en grunn til at minnet skal være feilen siden det fungerer i andre spill. Hvilket program er det som er mest egnet, memtest95 eller hva det heter?

Skrevet

Er vel driverfeil som i feil på skjermkort drivera. Prøv en annen versjon av driverne, husk å fjerne alle rester av gamle drivere med drive cleaner eller hva det heter.

Skrevet

Har hatt samme problem som deg og blir ikke kvitt det (har 6600GT). Det kan nok dreie seg om en IRQkonflikt, og jeg har prøvd mye. Har reinstallert alt av drivere, men det er fortsatt IRqkonflikt. Skriv msinfo32.exe i "Kjør" på startmenyen > Maskinvareressurser > Konflikter/deling og se om det er noe som begynner med IRQ. Kanskje du finner problemet der.

Skrevet

Nei, det er ikke Creative lydkort. Har prøvd forskjellige skjermkort drivere og HK drivere men er egentlig ikke noe forskjell. At det skal være minnefeil ser jeg ingen grunn til at det skal være, siden alt utenom GTA:SA fungerer akkurat slik som det skal. hmm..Har ikke så mye peiling på IRQ nummerering, men kan de nevnte som er like skape problemer for hverandre?:

IRQ 22 NVIDIA Network Bus Enumerator

IRQ 22 Standard Dual Channel PCI IDE Controller

IRQ 23 Standard OpenHCD Usb Host Coltroller

IRQ 23 Nvidia nForce Audio Codec Interface

Bare en liten tanke, er det mitt onboard lydkort som kødder til? :hmm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...