Gå til innhold

Remote Desktop og Remote Assistance program?

ken8

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Jeg fjernet msn 4.7 helt fra maskinen, og det må man vist ha installert for å kjøre remote assistance.

Nei, det må man ikke ha, siden MSN messenger ikke en gang følger med windows.

Trykk Start -> Hjelp and support -> Invite a friend to connect to ...

Deretter sender du invitasjon over e-post/MSN eller som en vanlig fil.

Mulig du tenkte på Windows Messenger, men er rimelig sikker på at heller ikke dette har noe med saken å gjøre.

Endret av Lurifaksen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, fant ut at windows-messenger ikke trenger å være installert, det er bare sterkt knyttet til programmet slik at man kan invetere folk til å fikse pc'en mens de er på msn. Uten msn er det bare å sende en mail.

I eposten man får følger det med en fil. Hvis sendt fra nett bak ruter: Åpne denne fila i notepad og endre lokal IP'en 192.168.1.12->IP adressen til modemet 82.164.132.79. Lagre fila og dobbelt klikk på den.

Så lenge personen du skal hjelpe har åpnet porten 3389 og forwarded trafikken til sin lokale pc 192.168.1.12 så skal det gå bra!

Det fine er at det også er innbygd mulighet for å ha en lydsamtale mens du hjelper personen!

Eneste minuset er at de som jeg skal hjelpe som regel ikke har kunnskap til hvordan de kobler seg på ruteren sin og åpner en port. Mulighet for å sette opp et nettverk der du slipper å forwarde porter?

Er også ofte jeg trenger å hjelpe flere personer/pc'er som er bak samme ruteren, er du mulig å få til dette uten å endre ip adressen i ruteren hele tiden da?

Skrevet

Jeg syns Microsoft's program fungerer utmerket. Brukte det senest i går! Det eneste som er dumt, er at den som sitter på den data'n som blir fjernstyrt ikkje kan se hva som skjer, og kan på den måten ikke ta lærdom av det som blir gjort.

Skrevet
Jeg syns Microsoft's program fungerer utmerket. Brukte det senest i går! Det eneste som er dumt, er at den som sitter på den data'n som blir fjernstyrt ikkje kan se hva som skjer, og kan på den måten ikke ta lærdom av det som blir gjort.

Nå blander du remote desktop og remote assistance. I remote desktop er det ikke meningen at noen skal sitte på PC'en du bruker.

Dersom du bruker Remote Assistance kan du fjernstyre PC'en sammen med personen som sitter på den. Les posten min over hvis du lurer på hvordan du starter Remote assistance.

ken8: Jeg har aldri hatt behov for å manuelt endre IP i filen windows lager...? Sikker på at det er noe du virkelig trenger? Regner med den finner ekstern IP selv.

Skrevet
ken8: Jeg har aldri hatt behov for å manuelt endre IP i filen windows lager...? Sikker på at det er noe du virkelig trenger? Regner med den finner ekstern IP selv.

Jeg prøvde å sende en invitasjon til meg selv, sitter bak en 3Com OfficeConnect Wireless ruter. Når jeg sendte invitasjonen som mail og åpnet mailen(fila) jeg mottok så stod det kun lokale IP adressen. Prøver du å bruke denne fila for å koble opp får du bare en feilmld. Du må be personen som har sendt deg invitasjonen (meg i dette tilfelle) om å si hvilken IP adresse han har på modemet og lime inn dette i assistance fila. Har du åpnet porten i ruteren så funker dette som bare det!

Skrevet

Merkelig. Min far har flere ganger sendt meg invitasjon direkte på mail. Aldri vært noe behov for å endre IP-adresse der...

Sjekket nettopp filen nå og der står både lokal og ekstern IP:

RCTICKET="65538,1,80.202.xxx.xx:13575;10.0.0.8:3389

Skrevet
Lurifaks: Med remote Assistance, kan den du hjelper se det du gjør?

Ja, som navnet antyder er hele meningen å gi assistanse til en person på en annen PC. Begge kan se samme skjermbilde, og begge kan styre samtidig (den som trenger hjelp må selvsagt gi "hjelperen" tillatelse til å styre/se skjermbildet).

Hvorfor ikkje bare bruke VNC?

Fordi Remote assistance allerede er innebygget på både server og klient, og er i tillegg bedre enn tredjeparts-løsninger (med mindre du har helt spesielle krav)? :roll:

Skrevet

Lurifaksen: Hvordan er nettet til faren din satt opp? Hadde vært genialt om jeg hadde fått fiksa det på den måten også. Har du åpnet en port i ruteren hans?

Skrevet

Jeg har åpnet porten i ruteren min jeg også, så jeg får det til å funke, men ikke uten at jeg må inn å redigere ip-adressen manulet.

Noen som vet hvordan man kan få med eskterne ip-adressen samtidig når man sender ut en invitasjon?

Skrevet

Funket som fy hos meg og.

Jeg forwardet port 3389 i routeren, ba min fader om å starte Remote Desktop hjemme hos seg. Der skrev han inn min externe IP, brukernavn og passord og klikket koble til. Jeg fikk en melding fra ZoneAlarm som jeg måtte godkjenne, og vops så var han inne.

Virket helt suverent. :thumbup:

Hadde vært artig om dette kunne blitt kjørt fra en nettside og. Jeg har ikke Remote Desktop på jobben.... Noen som vet om dette er mulig??

Skrevet
SpritHansi: Du brukte tydeligvis Remote Desktop - ikke Remote Assistance. Remote desktop kan forresten kjøres fra hvilken som helst PC som har IE og ActiveX støtte. F.eks. via denne URL'en: http://ts.bink.nu/

Men det er bedre å laste ned klienten: http://download.microsoft.com/download/8/e...b4/MSRDPCLI.EXE

Tar 10 sekunder å installere.

Stemmer.

Takker for link, men får ikke brukt den. Sitter ved en PC i ett nettverk der ingenting er lov. Så dermed fikk jeg ikke innstallert den ActiveX saken. :thumbdown:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...