Gå til innhold

Sliter med grafikkfeil i Sims 2

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei har et spørsmål for dama mi som er gla i å spille Sims 2. For ikke lenge siden kjøpe hun den nye tilleggspakka og etter det har pc'en begynnt å gå tregt under spilling og av og til kræsjer spillet. Dataen fungerer bra ved bruk av andre spill og programmer så det er jo merkelig. Tror hun har lastet ned alle patcher også.

Har noen forslag til hvor jeg kan feilsøke? Tenkte på å bytte skjermkort men det er kanskje ikke der problemet ligger.

På forhånd takk for svar :)

Endret av Technofan
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres egentlig ut som du har for lite ram. Men det har du ikke for Sims 2 hvis du bruker maskinen du har i profilen din. 512mb holder det, men er det en annen pc med mindre ram så kan det hende det sliter seg litt etter en liten stund.

# Er skjermkort driverne dine oppdatert?

# Er pc'n din sprek nok? Les på coveret til spillet og se på minimum requirements!

# Har du veldig lite plass igjen på hardisken?

# Har du installert eksterne skins eller lignende til spillet som lager konflikter?

# Støtter lydkortet ditt DirectX, og har du alle de nyeste oppdateringene?

# Har du andre programmer kjørende i bakgrunnen når du spiller?

# Har du lasta ned objekter til spillet og putta inn, og kanskje fått ID-konflikt?

# Har du lasta ned ekstratull til en expansion du ikke har?

Det er vel de vaneligste problemene til at Sim 2 krasjer, og det er garantert en av de tingene der. Ellers kan det hende spillet har en liten bug og ikke tømmer rammen din.

Si ifra hva som skjer!

Skrevet

Bare hyggelig. Kjenner vel ikke en person tror jeg som ikke har hatt et eller annet problem med Sims-spillene. Men det er som regel aldri noe mer alvorlig enn sånne enkle fikleting som står i lista over. Enten et driverpoblem, for lite ram eller at du har fikla og tukla med orginalinstallasjonen så det har blitt noe krøll.

Skrevet

Hei igjen. Har gått igjennom listen:

1 Er skjermkort driverne dine oppdatert?

Tok en oppdatering via nettstedet ATI men det ble ikke bedre.

2 Er pc'n din sprek nok? Les på coveret til spillet og se på minimum requirements!

Pc'en er sprek nok

3 Har du veldig lite plass igjen på hardisken?

Nok av plass

4 Har du installert eksterne skins eller lignende til spillet som lager konflikter?

Min kjæreste opplevde problemer direkte etter innstallasjon av Tilleggspakka før det ble tenkt på å innstallere skins eller lign. Orginalspillet fungerer bra.

5 Støtter lydkortet ditt DirectX, og har du alle de nyeste oppdateringene?

Var ikke sikker og lastet ned den seneste driveren, ble ikke bedre.

6 Har du andre programmer kjørende i bakgrunnen når du spiller?

Nei

7 Har du lasta ned objekter til spillet og putta inn, og kanskje fått ID-konflikt?

Samme som punkt 4

8 Har du lasta ned ekstratull til en expansion du ikke har?

Nei

For å beskrive problemet nærmere er det noe grafikk som ikke vises, feks bilder som vises under "minner". Misforsto kjæresten min ang. problemet med at det gikk tregt, det gjør det ikke, hastigheten på spillet er greit nok men av og til hakker det litt eller så kræsjer det. Det kan kanskje være at grafikkortet ikke er bra nok? Se beskrivelsen av maskinen min.

Håper det finnes en annen løsning enn å kjøpe nytt men må en så må en. Håper du igjen eller noen andre har tid til å svare :)

Gjest Slettet+56132
Skrevet

Du kan prøve å laste ned Ad-Aware SE fra www.download.com/.

Den rensker opp i ting som gjør PCen tregere og masse annet som amn ikke vil ha på PCen. :yes:

Anbefales,

jeg merket en stor forskjell selv med Sims 2!!! :thumbup:

Skrevet
Hei har et spørsmål for dama mi som er gla i å spille Sims 2. For ikke lenge siden kjøpe hun den nye tilleggspakka og etter det har pc'en begynnt å gå tregt under spilling og av og til kræsjer spillet. Dataen fungerer bra ved bruk av andre spill og programmer så det er jo merkelig. Tror hun har lastet ned alle patcher også.

Har noen forslag til hvor jeg kan feilsøke? Tenkte på å bytte skjermkort men det er kanskje ikke der problemet ligger.

På forhånd takk for svar :)

Jeg har også det problemet der. Det som er feilen, er at jeg har en 2,7 GhZ intel celeron D prosessor. Jeg har bra nok med GhZ, men det er helt feil prosessor å spille med. Dette er fordi at: En prosessor forhåndslagrer litt informasjon før den blir vist på skjermen (det gjør den i tre stadier). Altså jo fortere prosessoren forhåndslagrer, jo fortere går spillet videre til neste skjermbilde. Men når ikke prosessoren klarer og jobbe fort nok, "klatter" informasjonen seg opp og dataen kræsjer. Jeg anbefaler deg å skaffe en Intel pentium 4 prosessor på 2,8 GhZ. Den er riktig nok dyr, men da har du en prosessor som holder til det meste.

Hvis ikke dette heller hjelper...så vet ikke jeg :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...