Scrim Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Et lite spørsmål, struper msn trafikken? Det å sende filer går jo bare i 2.6 kbps, det samme gjelder når jeg mottar filer. Og de som har sendt til meg sier at msn struper, stemmer det?
Shimano Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 (endret) Tror firewaller o.l. spiller inn; jeg mottar rett som det er filer i max hastighet fra andre (200K/s ++) Når jeg sender til andre varierer det veldig; noen ganger går det tregt, andre ganger full fart av det linjen min klarer. Endret 16. juni 2005 av Shimano
XereX2 Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Har erfart mange ganger at når dette skjer så har enten mottaker eller sender Windows Firewall aktivert.. Prøv å deaktiver den på begge sider og se hva som skjer da
Calm Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 (endret) Routere, firewalls (både softwareløsninger som den i Windows og hardware fw's) kan forårsake dette. MSN Sender sender filene over spesielle porter og hvis du og den andre personen ikke har åpnet/forwardet disse går all data via MSN sine servere i USA. uPnP skal liksom løse dette, men det har ikke fungert med de 3 routerene jeg har vært borti (Netopia ADSL og SHDSL routere fra NGT og Asus WL 500-G). Portene jeg åpnet for å få det til å fungere er: 6891 til 6901 på TCP. Endret 16. juni 2005 av Calm
Shimano Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Apropos: Jeg bruker windows sin firewall og har sjelden problemer med hastighet på sending/mottak. Kanskje det skjer noe rart hvis både sender og mottaker har firewaller der åpne porter ikke matcher hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå