Gå til innhold

Trenger jeg 180 search assistant?

Hisoka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette er tatt opp før, men satser på at det er noen der ute som kan hjelpe meg. Hver gang jeg skrur på maskinen kommer denne opp (se vedlegg).

Jeg lurer da på om jeg i det hele tatt trenger denne her? Og hva slags funksjon har den egentlig? Tror det var adaware som fjerna den, da jeg søkte etter spyware på PC'en min.

Takker på forhånd for alle svar. :)

post-26-1118860835_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Spybot luker ut den skiten. Jeg fikk det via en installer på ei nettside, og plutselig hadde jeg ny taskbar i IE, masse nye ikoner på desktop og masse nye linker i Favorites. Det er spyware av værste sort. Få det bort. Det dro også med seg en pakke med anna drit av typen "Internet Optimizer" som spamma meg med "informasjons"-popups når som helst.

Det er et nettverk med annonsører som sender masse ads til deg som du ikke vil ha.

Endret av Bitex
Skrevet

har fjerna den spywaren på utallige maskiner. tilogmed på laptoppen min :p bare tull å ha slikt på maskina. tar opp plass gjør det også :p tenk å bruke opp plassen man har på harddisken på Virus og Spyware da? :p da er man dum.

både Ad-aware og Spybot skal klare å ta 180 Search Assistant.

Skrevet

Her er en huskeregel. Hvis et program har ordet "toolbar" eller "search" eller "assistant" i navnet, skal du være uhyre skeptisk. Det finnes unntak. Men de er få.

Skrevet

Takker for alle svar. Saken er grei, den programmet skal vekk fra min maskin med det samme! Har endelig fått med Norton Personal Firewall, så da har jeg litt mer kontroll over hva som prøver å koble seg til internett. Vet ikke hvor bra den er, men jeg føler det ihvertfall slik at jeg har fått litt mere kontroll. Men det kan jo hende det er norton-propaganda av verste sort. Det vil jo tiden vise :hmm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...