Gå til innhold

Kjøpe Zepto 2415w


Anbefalte innlegg

Ja, da er alt av penger på plass og jeg er klar til å kjøpe en lappis.

Har postet en del før, og valget ble da Zepto 2415w.

 

Skal brukes til en del photoshop, premier, dreamweaver, kanskje litt spilling og slikt

 

Følgende specs:

 

- Pentium M 2ghz

- Centrino™ ALVISO teknologi, Chipset Intel® 915PM

- 2GB ram PC3200

- ATi Radeon Mobility X600 128MB grafikkort

- 15,4" WSXGA 1650x1080 pixels

- Seagate 100 GB 8MB cache 5400 Omdr.

- 10/100/1000 Mbit LAN, Intel® PRO/Wireless 2915ABG trådløst netværk

- DVD DL brenner (8x8x4/24x16x10)

- Innebygd TV-tuner

 

Pris: 14825,-

 

Høres dette smooth ut? Noen som har noen meninger om hvorfor jeg ikke skal kjøpe denne? Og en ting til, bruker denne lappisen DDR2 eller DDR1?

 

Link til 2415w

Endret av neofix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker vel som om det er DDR1 RAM siden de ikke tilbyr noe raskere på noen av modellene sine (så vidt jeg kan se). Er du helt sikker på de specene? Merker du har to harddisker og da jeg prøvde å sette opp den PCen kom det til nesten 18000 selv uten moms. Virker også veldig mye i forhold til hva du får for 15000 andre steder.

Endret av Jon Arlov
Lenke til kommentar

Heh, er nok bare én disk på den. Klarte å dobbeltpaste inn to forskjellige disker..

 

Kjøper laptopen fra utlandet uten moms og betaler momsen her, og fikk en totalpris på 14825,- :)

 

Forresten, må en betale noen ekstra avgifter ved kjøp av laptop fra utlandet ifm. med betaling av mva? (Type "papirpenger eller.no?)

Lenke til kommentar

Kan ikke se hvorfor det ikke skal være mulig for andre å gjøre det samme :)

 

Den selges hos pc-direct. Den er allerede lagt ut på den danske siden, og vil vel bli lagt ut på den svenske asap.

 

Har mailet litt med selskapet, og de har sagt at de kan levere pcen til Norge uten moms.

 

PC-direct Sverige

PC-direct Danmark

 

PS: De har litt typ "Dell" tendenser når det gjelder priser og rabatter. Velg den ferdig-konfen(i mitt tillfelle Terminator) som er nærmest opp mot den du skal kjøpe enn å endre konfigen på den billigste.

 

Kommer til å vente med å kjøpe til de faktisk får inn laptoppen, i håp om at prisene går litt ned :)

Endret av neofix
Lenke til kommentar

Dette var jo mye billigere enn zepto!

Noen som vet hvordan det er å kjøpe pc fra Danmark og få skrevet av moms på firma?

Må man betale moms for å ta inn laptoppen fra Danmark? Har en kompis som studerer i Danmark, kanskje jeg skal få han til å kjøpe en?

 

Likte veldig godt "Terminator" :)

Lenke til kommentar

Slik er dealen som jeg har forstått det:

 

Du kjøper lappisen uten mva fra Danmark/Sverige, og mottar den i norge. når du mottar den må du betale 25% (24%, 23% eller hva det nå måtte være, regner med at folk tar poenget) av kjøpsprisen i tillegg som er den norske mva satsen.

 

Utenom det er det ikke noen ekstra tollsatser på kjøp av laptop fra utlandet. Det kan muligens forekomme et ekstra papirpenge-gebyr ved betaling av mva, men dette har jeg ikke fått bekreftet. :)

 

Når det gjelder det å få avskrevet mva på firmaet, regner jeg egentlig med at det er standard norske lover som gjelder i.o.m at mva er betalt i Norge, men ikke stol 100% på dette da jeg kun gjetter :)

Endret av neofix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...