Gå til innhold

Ustabil pc , hjelp.


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en pc med store problemer ;)

*msi k8neo-platinum 754

*amd64 3000+ 754

*ocz 3500EB 1 stk 512mb

*aspire 520w

*gainward 6800le

*vann kjøling på cpu, god kab. temp , normal temp på skjermkort....

 

Her kommer prob:

Siden jeg satt sammen pcen i august , har jeg hatt store problemer med stabilitet. har vert igjennom 1 stk. 350w(F\s)

1stk. 250w q-tek:( . så kjøpte jeg en aspire 520w. i november 04 . den røyk etter 2-3 min. Den bled sent tilbake med hovedkort cpu, minne . jeg fikk tilbake ny psu.

nytt "demo" hovedkort av samme type. Pcen gikk som normalt i ca 1uke. dermed begynte det og oppstå ustabilitet.

og slik har situasjonen vert til i dag.

 

Beskrivelse: under windows , og normalt bruk er den helt stabil. men skal jeg spille spill som hl2 , doom 3 , div. andre spill. slår maskinen seg av etter 1-5min. merkelige er at når pcen blir satt under stress , begynner psu. og lage rare hørbare høyfrekvente "pipelyder" dette skjer også når jeg fks. scroller nedover en internett side(1 scroll = 1 rar pip, varierer i styrke) , hvor cpu må generere fram bilder( hehe er d ikke sånn?).

i slike tilfeller kommer denne lyden.

MEN prøvde meg i sta med et ati 9200 , med vesentlig lavere effekt forbruk, pipelyden fra psu , bled borte og alt av spill var 100% stabilt.

så da sitter jeg med problemet psu eller skjermkortet ... jeg vil tippe PSU , lager ustabilitet, dette pga pipelyden...

*pcen kjører alle normale instillinger , bios er oppdatert, prøvd forskjellige windows ver. og drivere. er ganske sikker feilen ikke ligger i software.

 

Dette bled meget rotete , beklager.....

Håper noen kan hjelpe. :)

 

Mvh f*** a duck

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikke testa med anna cpu.. har selv 370w psu. men har slått av alle viftene og kobla av cd brenneren.. men fremderles samme problem.. er dette virkelig psu? kan dere bekrefte det? har samme problemer/lyder som tråd starter men kan ikke bekrefte at det kommer fra psu eller ikke..

 

håper at noen har en tanke her så jeg vet om jeg burde kjøpe meg en ny psu eller ikke?

Lenke til kommentar

Um, ikke så smart å koble ifra vifter blir ganske varm da. En DVD-brenner or whatever bruker ikke mye watt i load så dette hjelper lite å ta bort.

 

Har du flere disker prøv å ta bort noen av disse. Skjermkortet kan også bruke mye watt.

Jeg vil tro dette problemet skyldes for svak PSU, alt dette utstyret, med skjermkort, overklokket cpu, vannkjøling med mer krever en del effekt (watt).

 

Skaff dere en kraftigere PSU og prøv med dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...