Gå til innhold

Plexi i skjermen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde sikkert vært tøfft å lage et plexivindu på hver side av skjermen, og ville personlig ha spart toppen for en plass må jo den varme lufta få slippe ut. Baksiden av skjermen ville jeg heller ikke ha gjort noe med for hvis den også skulle vært plexi ville jo katoden din eller neorøret ka lyst opp HELE rommet..

 

Og hvis du skal gjøre det så må du lehe ut bilder på forumet eller på galeriet på http://www.overklokking.no, og ha lykke til! :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Lone*Desert-Fish på 2002-07-23 00:31 ]

Lenke til kommentar

Det er faktisk endel som har gjort det. Det ser fett ut. Spør du meg, så er skjermen like attraktiv og se på, som PC-en, om ikke mere! Nytt teritorium...

Skjær ut store hull i siden på plasten, og legg inn plexi, husk godt med lys. En annen fordel med skjem-mods, er at det ikke er noen spesielle ulemper, som elektromagnetisk stråling, og støy(lyd)

Ulempen er at du seriøst fucker opp garantien...men det har vi gjort før :wink:

 

Vil man ta det til det ekstreme, så kan man bygge hele PC-en inn i en gammel CRT skjerm (Du finner haugevis på sånne mottak) Så kjøper du deg en LCD skjerm,(hvis du ikke har) og bygger den inn i et miditower... :eek: Leva livet i bakvendtland :lol: Da har du seriøst laget noe som sikrer deg oppmerksomhet!

 

Såh - sett i gang!

Lenke til kommentar

Quote:

Er Macintosh bedre enn pc, mener du? Hva er det en Macintosh kan gjoere bedre enn en PC?


Kan du forklare dette for meg?


 

Hei DrDoogie!

 

Denne tråden gikk ikke på bildekvaliteten på forskjellige skjermer, men på design. Du er vel enig med meg at den skjermen jeg viste over er lekker. Det er derimot ikke vanlige PC-skjermer i en stygg beige farge. Å sette inne plexiglassvindu i disse, tror jeg iallefall ikke kan bli penere. Snarere tvert i mot.

Hvorfor ikke kjøre linja helt ut, slik som Apple har gjort.

 

Og om Macintosh er bedre enn PC? Det kan nok ikke jeg svare på, men jeg fortrekker Mac foran PC. Hva andre mener er ikke så viktig for meg. Du mener kanskje at PC er bedre. Selv har jeg ikke noe imot PCer. Har tross alt en AMD-basert maskin selv.

 

Og hva kan Macintosh gjøre bedre enn PC? Design. Deres produkter er pene.

 

Var dette forklarende nok? :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-23 05:39, DrDoogie skrev:

Alshus:


Er Macintosh bedre enn pc, mener du? Hva er det en Macintosh kan gjoere bedre enn en PC?


Kan du forklare dette for meg?



 

Om Macintosh er bedre enn PC? Det blir en relgiøs diskusjon, men for å svare på det andre spørsmålet:

- Design (allerede nevnt, men viktig)

- Multitasking

- Regneopperasjoner med int og flyttall

- Bare være verktøy.

 

En PC er noe man konfigurerer (ikke noe problem for de fleste her, men det finnes mange som ikke klarer det), en Mac er noe som bare virker.

 

Vet du foresten hvor Bill Gates fikk ideen til Windows? Det var fra Apple det ja (som igjen hadde kjøpt det av Xerox, men det er nå så).

 

I dag har nok PC tatt igjen mye av forspranget som Mac tradisjonelt har hatt når det gjelder brukervenlighet og Grafikk muligheter, men har vi lært noe av historien, må det være at ting kan endre seg.. :smile:

 

Når det gjelder design, så er både Mac og andre (SGI bl.a.) langt forrut for PC kasser. Imac kom i 96 den (eller var det 95?). Og SGI har hatt stilige kasser hvertfall siden 92.

 

BTW: Selv bruker jeg pc, og er fornøyd med det.

 

Dagga

Lenke til kommentar

Quote:

Når det gjelder design, så er både Mac og andre (SGI bl.a.) langt forrut for PC kasser. Imac kom i 96 den (eller var det 95?). Og SGI har hatt stilige kasser hvertfall siden 92.


 

Kanskje dette var fordi Steve Jobs fikk sparken i Apple et par år tidligere. Men det gikk så dårlig for Apple uten Steve Jobs at han ble hentet inn igjen...

iMacen kom i August 1998

 

Les mer på http://www.apple-history.com

 

Steve Jobs kom jo ut med sitt eget merke, unixbaserte Next. Du har sikker hørt om Apple Cube. Men hva med Next Cube?Den ble lansert i 1988. Sjekk ut denne siden for mer info.

 

Bilde av Cube:

 

 

cube1.jpg

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-23 16:47, Anders Leipsland skrev:

Mac'en holder på å bli en PC da. Nå har dem jo åpna for å bruke Intel og AMD CPUer så da er det ikke mye forskjell lengre.


 

SGI har kjørt Intel CPU'er i lang tid, rett og slett for å få ned prisen på arbeids stasjonene sine for å ha noe å tilby i low-end markeddet (20.000 til 50.000). Det morsome var at den første SGI maskina med Intel CPU kom med et Chipsett fra SGI ikke Intel... og dette var raskere en Intel sitt, på alle mulige måter.. :smile: (Det tror jeg faktisk jeg leste her på hardware.no for noen år tilbake).

 

mvh

Dagga

Lenke til kommentar

Quote:

btw hva er prisen på den skjermen C.Alshus? Var jo bare sinnsykt pen å se på


 

Hei Anders!

 

Den skjermen selges ikke lenger. Apple lager bare LCD-skjermer.

Tror prisen var en 6000kroner når den ble solgt. Men den finnes helt sikkert på bruktmarkedet. Skjermen er egentlig en Sony Triniton 17"-skjerm.

Og ja, den er dritlekker. Bruker den på skolen hver dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...