Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilke kabler trenger jeg ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

1. Hvilken kabel trenger jeg for å koble en D-Link 624+router til en CNet CGS-800E - switch - 8 porter - Gigabite 10/100/1000 ??

2. Koble en playstation 2 til CNet CGS-800E - switch - 8 porter - Gigabite 10/100/1000 ??

3. Hva slag kabler trenger jeg til å koble til de forskjellige pc´ene som har 1000 kobling og hva heter kontaktene på kablene ??

All hjelp tas i mot med stor takk da jeg er ganske ny i dette ---- TAKK !!

mvh

Raymond

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Hvilken kabel trenger jeg for å koble en D-Link 624+router  til en  CNet CGS-800E - switch - 8 porter - Gigabite 10/100/1000 ??

Usikker på denne, da jeg ikke kjenner dette utstyret. (vet ikke om utstyret krysser automatisk ved behov.) Men velger du en Cat5e krysset kabel er du sikker.

2. Koble en playstation 2 til CNet CGS-800E - switch - 8 porter - Gigabite 10/100/1000 ??

Cat5e Rett (standar) kabel

3. Hva slag kabler trenger jeg til å koble til de forskjellige pc´ene som har 1000 kobling og hva heter kontaktene på kablene ??

Cat5e eller cat6 kabler. (Standar ukrysset)

Skrevet (endret)

1. Hvilken kabel trenger jeg for å koble en D-Link 624+router  til en  CNet CGS-800E - switch - 8 porter - Gigabite 10/100/1000 ??

Usikker på denne, da jeg ikke kjenner dette utstyret. (vet ikke om utstyret krysser automatisk ved behov.) Men velger du en Cat5e krysset kabel er du sikker.

1. cat5 burde holde hvis ikke 624+ routeren har gbitporter og du skal spare penger, hvis ikke er som nevnt cat 5e og cat 6 greit hvis du skal bruke kablene senere. Men har du cat 5 liggende =)

Her bruker du straight kabel og plugger i port 1 på routeren til uplinken (siste port på switchen pleier det å være) på switchen. Mangler den uplink trenger du muligens krysset kabel.

Cat5e Rett (standar) kabel

2. fra ps2 til switchen trenger du en 10/100 kabel hvis du har det liggende, mangler du det så er det bare å investere de ekstra kronene i cat5e/cat6 hvis du har penger

Cat5e eller cat6 kabler. (Standar ukrysset)

3. Fra de ulike pcne MÅ du ha straight kabel som er etter cat5e eller cat6 spesifikasjonene for å få nytte av hastigheten. som nevnt

Antar oppsettet er slik

dlink router
l
switch
l       l
ps2 pc1/2/3/4/5/6 

Endret av Admin'c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...