Gå til innhold

Vidregående: VK1 Flyfag?


PC^2020

Anbefalte innlegg

Hei pc^2004

 

Jeg går på Skedsmo flyfag

Skal begynne på vk2...

 

Jeg var nok i samme situasjon som deg for et år siden, jeg hoppet frem og tilbake om jeg skulle ta elektronikk eller flyfag..

Jeg ble fristet til å ta flyfag pga lønn og at jeg synes det hørtes mer spennende ut og en fin utfordring :)

 

Jeg bodde ca 8mil unna skolen, så jeg måtte få meg hybel og flytte fra mor og far, var litt skeptisk og redd :p

Usikker og redd møte jeg opp på skolen, kjente ingen og hadde aldri sett noen før.

Men som ukene gikk ble det bedre med skolen og hybel livet.

 

Det første året var hardt men det gikk bra. Er ganske strengt på eksamen, minimums krav på 75% for å bestå. Klarte 6 av 7, så skal ta den ene nå til høsten.

 

Det som er fint med skolen er blant annet PART godkjenning.

Les mer her:

Flylinjen.no

 

Du får en internasjonal godkjenning hvis du består alle eksamene, da får du muligheten til å jobbe over alt på kloden :)

 

Ang lærlingsplass så har antall plasser økt sakte men sikkert oppover de siste årene :) Og hvis du absolutt ikke skulle klare å finne deg en plass etter 2år på skolen har man alltids forsvaret.

 

Det viktigste er iallefall å få et fagbrev...

 

Kunne skrivet mye mer om hvordan jeg syntes første året var og slikt, men du får heller spørre meg hvis du lurer på noe.

 

Lykke til ;)

Endret av notarget
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...