Gå til innhold

hvordan gjør wordpress det ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Jeg satt surfet litt på nettet og kom over en side som brukte wordpress. Også kunne jeg ikke ungå å se hvor fint det så ut med /artikkler/katogori/ osv. i stede får å bruke ?p=artikkler&nr=blabla. ( håper dere skjønner hva jeg mener. )

så da lurte jeg litt på hvordan de får til det ? er det noen som vet det ?

Endret av wacie
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De bruker .htaccess programmering. Husker ikke hvor manualen for dette var men det står en del om det på www.unrealized.org :)

Og forresten skrivest det "gjør" :p

Skrevet

Husk også til neste gang du lurer på hvordan program X gjør det, så er mer eller mindre alt av PHP-programmer publisert under åpen kildekode, og da er det bare å titte der for å finne det ut. ;)

Skrevet
Husk også til neste gang du lurer på hvordan program X gjør det, så er mer eller mindre alt av PHP-programmer publisert under åpen kildekode, og da er det bare å titte der for å finne det ut. ;)

trådstarter kunne vel ikke vite at det var i ei .htaccess fil det stod.. skulle han liksom ha sett igjennom hele koden til wp?

Skrevet

Du går til admin->options->permalink, der stiller du inn hvordan du vil ha det, så lager wordpress en .htacess fil for deg ;)

Skrevet

Hvis han ikke hadde tenkt å bruke wordpress, men bare var intressert i hvordan det gikk til, så er det vel ikke så smart å instalere wordpress bare for å lete etter noe man ikke er sikker på å finne. Tror ikke han viste at det var noe som het permalink. Helt greit å spørre her da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...