Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jau.

 

Ikke skjedd så mye i det siste. Men litt har da skjedd...

Har fikset det slik at den originale powerknappen nå funker som den skal, og ejectknappen.

 

PICT0228s.jpg

 

I ren filmabstinens testet jeg så Xboxen. Og det gikk brillefint.

La bare disken nedi kabinettet og satte DVD-Romen utenfor kabinettet.

Eneste som jeg sliter med nå er at Xboxen ikke vil boote på vanlig vis.

Trykker jeg inn powerknappen, så starter den opp, men den booter ikke Dashboardet mitt. (Evox +3935) Skjermen forblir bare sort.

Trykker jeg så inn eject, så starter den Evox med en gang. :hmm:

 

Men men. Minor details... :D

 

PICT0221s.jpg

Som man kan se på bildet over, så er DVD-Rom'en ekstra "høy" pga en stor bul på undersiden av spilleren. Bulen er et rom for flatkabelen til pickupen.

Er jeg heldig er det nok å dremle vekk den bulen, for å få disk og DVD-Rom til å passe sammen.

 

Krysser fingrene folkens....

 

:thumbup:

 

Edit: Siden Home.no ser ut til å være permanent nede har jeg hostet filene en annen plass.

Endret av snole
Lenke til kommentar

Lokket er tatt av, som du kan se på bildet. Så det skal forhåpentligvis gå helt fint.

 

Takker for at du likte det. :D

Vil ha retro style siden det passer med anlegget mitt. Har en del HIFI-komponenter fra før av.

Samt at en slik Xbox har høyere WAF enn standardutseendet, synes jeg.

Men smaken er som baken, ganske fin... ;)

Lenke til kommentar

Glemte å nevne at jeg skal ha standard USB kontakter på burken min.

En bak (det hullet som 220V kontakten til CD-spilleren var montert i) og 2 foran.

Den siste porten blir IR dongle'n, som jeg monterer invendig, og fester selve IR-øyet der CD-spillerens IR-øye var.

Det løser jeg ved å lodde av selv IR-øyet på dongle'n og lodde på ledninger, slik at man kan plassere etter egen vilje.

 

For å få brukt kontrollere, så bestilte jeg noen overganger fra www.gamebits.dk.

Ferdiglagde, gidder ikke lage selv, blir aldri helt 100%, samt at det ville kostet meg ca like mye.

 

Så vet dere det.... ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja folkens. Etter mye styr ble Xboxen ferdig.

Har tatt litt tid å få lagt ut de siste bildene, da jeg har hatt litt ferie, samt jeg har pusset opp leiligheten.

 

Men her er de siste bildene i alle fall.

 

Sånn ser da den ferdig monterte innmaten ut, med disken montert i lokket.

Vurderte å få sveiset på noen skinner i lokket for å feste disken i.

Men visstnok er sveising såpass varmt at det ville blitt stygge merket på utsiden av lokket. :(

PICT0402s.jpg

DVD-ROM'en er festet med patentbånd. Lett å finjustere posisjonen på spilleren i forhold til åpningen i kabinettet.

 

Slik ser baksiden ut nå, etter at jeg har pusset den med "dremmelen".

PICT0403s.jpg

 

Baksiden igjen, med lokket på denne gangen. I mangel av sorte skruer for feste av HD'en brukte jeg sprittusj på de. ;)

PICT0405s.jpg

 

Og her er grunnen til at jeg gidder å bygge om Xboxen inn i et CD-spillerkabinett.

Ikke det beste bildet, men som dere ser, HIFI'en til venstre. Og videospiller og Xbox under tv'en.

PICT0407s.jpg

 

Så da er jeg endelig ferdig. Og det funker som bare det. :thumbup:

 

Edit: Siden Home.no ser ut til å være permanent nede har jeg hostet filene en annen plass.

Endret av snole
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hvis vi skal tro Microsoft rett, så skal det være sinnsykt vanskelig å lage modchip. De fikk inn noen modchip gutter, som hjalp de med å lage det "umulig". Nå skal det jo sies at det som i dataverdenen er umulig, for lar seg løse..

 

Offtopic, men siden vi er på x-box. Hva er den beste, billigste og lettest installerbare mod-chipen?

Lenke til kommentar
Offtopic, men siden vi er på x-box. Hva er den beste, billigste og lettest installerbare mod-chipen?

5121834[/snapback]

 

Er ingen stor ressurs på det området. Men Alladin Chipene er i alle fall veldig rimelig.

Min kostet 149,- ink porto. Mens jeg ser at den Norske forhandleren i dag tar 99,- for en tilsvarende Chip.

Men det er el cheapo chip da, ikke støtte for Display eller noe fancy.

Men den gjør jobben den er beregnet for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...