Gå til innhold

Hakking i film og spill, hva er gale...?


Anbefalte innlegg

Nyligt har spill og film begynt å klikke. Det vil si at filmen flyter fint i ca 4 sekund før den hakker 2 ganger(stopper opp veldigt raskt) før den spiller videre i ca 4 sekunder, slik holder det på, hele tiden( har prøvd å spille filmen i flere forskjellige spillere, f eks vlc, wmp, winamp osv...).

Akkurat det samme skjer når jeg spiller spill, har prøvd flere forskjellige spill, men samme problemet oppstår i alle spillene.

Har prøvd å installert den nyeste driveren til ATI, men problemet oppstår enda, har også prøvd eldre drivere uten hell.

 

Her er maskinen:

Sapphire x800xt

AMD 3400+

1024mb ram

SB Audigy 2zs

 

Har installert de nyeste driverne til lydkortet (men det skulle vel ikke ha noe å si...?)

 

Noen som har forslag til hva som er gale? :hmm:

:cry: HJELP :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette vil jeg anbefalle deg:

- før du begynner å utføre store instalasjoner skjekk tilkoblingen( skjermkort ovs)

- siden du har instalert nye drivere til skjermkort, så er det ingenting galt med dem, det betyr at noe annet er galt.

Hvis vi tenker klart kan det ikke være CPU, kansje hovedkort, men det er større sjanse for at skjermkorte ditt har fabrikk feil

- Et spørsmål, Har du overklokket skjermkorte?

 

- hvis du ikke finner feil, prøv å formatere hele data'en data'en, men hvis dere har en annen PC hjemme, skjekk om du får samma "feil" med skjermkorte ditt.

 

håper dette var til noe hjelp!

Lenke til kommentar

Har tatt driver cleaner og fjernet driveren til skjermkortet, har så installert den nyeste driveren, i tillegg har jeg satt på to ekstra vifter i kabinettet, dette første til at hakking på film er vekke!! Men det er forsatt hakking når jeg spiller (hvert 3 sekund hakker det nå, og bare en gang nå).

 

Tror kansje det kan være at cpu'en er for varm (45-50C), hvet ikke helt, men jeg lar pc'en stå for avkjøling over natten.

Endret av Selvbyggern
Lenke til kommentar

Finner ikke ut av det, tror kansje problemet har noen med den Battlefield 2 demoen jeg lastet ned for en stund siden. Kjørte alt på høyeste grafikk før pc'en klikket og det kom høye skrape lyder fra høytalerne, blå skjerm kom, før pc'en restarta seg selv. Så nå er alle spillene klikk, skal formatere pc'en før Battlefield 2 kommer ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...