Gå til innhold

Kjøre program når windows avslutter


Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg kan kjøre en fil når windows avslutter. Jeg har laget en .bat fil som tar backup av eposten min. Men jeg har lyst til at dette programmet skal kjøres automatisk hver gang jeg skrur av maskinen. Finner ikke denne muligheten i windows sin schedueler.

 

Takker for alle svar

 

Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Er det noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg kan kjøre en fil når windows avslutter. Jeg har laget en .bat fil som tar backup av eposten min. Men jeg har lyst til at dette programmet skal kjøres automatisk hver gang jeg skrur av maskinen. Finner ikke denne muligheten i windows sin schedueler.

 

Start | Run/Kjør | mmc
File | Add/Remove Snap-In
Add
Group Policy

 

Velg Local Computer

 

Finish/Ok en gang eller to

 

Utvid så

Local Computer Policy
Computer Configuration
Windows Settings
Scripts

 

Dobbeltklikk Shutdown, og legg til det scriptet du ønsker.

Endret av roac
Lenke til kommentar

Takker for svar, men kan noen hjelpe meg å tolke det som står i innlegget over?

 

Prøvde et program som het Lastchance, men det klarte ikke å slå av datamaskina! Noen som har vært borti dette programmet eller liknende?

 

Eirik

Endret av eirikst
Lenke til kommentar
Takker for svar, men kan noen hjelpe meg å tolke det som står i innlegget over?

Første ledd er å gå på startmenyen, velger kjør, og så skriev mmc. Deretter håper jeg alt gir seg selv. Hvis ikke, så kan jeg komme tilbake med utfyllende informasjon. Beklager unøyaktigheten.

Lenke til kommentar
Ok, kom forbi dette hinderet!

 

Nå lurer jeg på hvordan jeg kan kopiere noe til en nettverksdisk i en .bat fil ved hjelp av f.eks xcopy?

 

Noen som har forslag?

 

Eirik

xcopy c:\lokal.fil \\server\share\folder\nettverks.fil

 

Problemet her er vel at det du ønsker er å gjøre dette når en bruker logger ut, ikke når maskinen slås av. Sett heller logoff script enn shutdown script. Hvis ikke må sharet tillate anonym tilgang, all den tid ingen bruker er logget på PCen når shutdown-scriptet går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...