Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ettermontering av xenon


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Noen som har peil på hva som er lov av ettermontering av xenon. Skal ha det på en bmw 3 serie 2004 modell. Jeg tror det er automatisk høydejustering på den. Vil det da bli lovlig? :ermm:

4343144[/snapback]

Hei.Ettermontering av xenon er ikke lov.Vel og merke hvis du tenker på disse innsatsene man får kjøpt på bilextra osv.Hør med et huggeri om nye lykter.(pokkers pris forresten.

Du må huske på at reflektorene dine ikke er beregnet for xenon.De kan bli ødelagt av dette.Og det blir dyrt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Noen som har peil på hva som er lov av ettermontering av xenon. Skal ha det på en bmw 3 serie 2004 modell. Jeg tror det er automatisk høydejustering på den. Vil det da bli lovlig? :ermm:

4343144[/snapback]

Hei.Ettermontering av xenon er ikke lov.Vel og merke hvis du tenker på disse innsatsene man får kjøpt på bilextra osv.Hør med et huggeri om nye lykter.(pokkers pris forresten.

Du må huske på at reflektorene dine ikke er beregnet for xenon.De kan bli ødelagt av dette.Og det blir dyrt!

5479991[/snapback]

 

Reflektorene blir ikke ødelagt av å ettermontere xenon-lys.. hvorfor skulle de bli det?

 

De er ikke bygd for å ha den sterkere xenon lyskilden så lyset blir ikke fordelt optimalt. Vanligvis er det linser i lyktene med xenon, men har sett bare klart glass uten linser (volvo) og vanlige lykter med riller i glasset/ikke klar glass (Mercedes C-klasse bl.a) så jeg kan ikke skjønne at ettermontering av xenon ikke skal være i orden så lenge du har aut. høyderegulering (Lykke til med ettermonteringen av det, da jeg aldri har hørt om biler som har det uten å ha xenon originalt), lyktespylere og settet du monterer er E-merket (Dybvik-Trading sine bl.a er E-merket)

Endret av MicrolaXx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...