Gå til innhold

Backup av mail


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har fått i oppgave å sette opp e backup-system for Outlook e-postkontoer. Er det noen som kan anbefale meg en grei fremgangsmåte for dette. Er det best med et eksternt program eller er det best å ta backup av selve mail-filene (hvilke er disse)? Gjerne noe som tar backup av hele Outlook-databasen.

 

Takker for all hjelp

 

Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ligger dataene lagret på en og en klient, eller er de samlet på en server?

 

Det finnes programmer som lagrer sikkerhetskopi av data på outlook- klineter. En enkel og grei måte å gjøre det på selv, er å lage et script som kjøres fra oppgaveplanlegging, og som benytter xcopy til å kopiere ut filene.

Lenke til kommentar

Er det snakk om Outlook i et firma-miljø, eller bare enkeltstående klienter?

 

Mailen lagres vel i .pst filer, og her ligger alt, også kontakter og slikt.

 

I et PCworld Extra stod det om noen som heter Express E-post Backup, som automatisk tar backup av forskjellige epost-klienter.

 

En viktig ting her er å få tatt backup av åpne filer, det vet jeg ikke om nevnte program gjør. www.startup.no har programmet.

 

Selv bruker jeg BackupMyPC. Her setter man opp manuelt hvilke filer som skal tas backup av, og velger når det skal gjøres. Det tar også backup av åpne filer, hvis du har WinXP. Funker helt utmerket for meg.

Lenke til kommentar

Takk for gode svar og forslag. Tror jeg likte ideen med xcopy og oppstartscriptet. Er det noen som vet hvor jeg kan lære å lage slike?

 

Fant ikke noen .pst filer på min maskin. Husk at det er ikke Express-versionen det er snakk om, men 2003.

 

Eirik

Endret av eirikst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...