Gå til innhold

Lagrings problemer med ekstern harddisk

Anbefalte innlegg

Hei til alle som leser dette!

Jeg har kjøpt meg LaCie 250gb ekstern harddisk og jeg får ikke fylt den opp med mer enn til rundt 100gb..(Kommer noe error greier "kan ikke flytte fil" eller noe)

Skjønner ikke hva som er feilen og det følger ikke med noen drivere og kan det da skje noe galt hvis jeg formaterer den??

Når jeg skal formatere den så sier windows at jeg ikke burde formatere da den eksterne disken kan inneholde viktige filer så den får koblet seg opp mot windows... Er dette et kjent problem? Vet at Xp uten sp1 eller sp2 ikke støtter mer enn (et eller annet) 100 gb eller noe sånt?

Jeg har sp2...

Takker for alle svar!

Videoannonse
Annonse

Hei.

Før vi eventuellt kan hjelpe deg så må du svare på ett spørsmål;

- Hvordan er disken koblet til PC'n din? USB, SATA, SCSI e.l.?

Windows har helt rett - hvis du formaterer disken din på nytt så mister du alle data som alt er lagret der. en re-formatering vil sikkert hjelpe, men husk da å kopiere ut (Til en annen disk) alle de data du vil ta vare på FØR du reformaterer.

Hvis du ikke ønsker å gjøre dette, så kan du gå til anskaffelse av et utility program ala Norton Systemworks - hvis ikke den innebygde scandisk utilitien kan hjelpe deg.

Hei.

Før vi eventuellt kan hjelpe deg så må du svare på ett spørsmål;

- Hvordan er disken koblet til PC'n din? USB, SATA, SCSI e.l.?

Windows har helt rett - hvis du formaterer disken din på nytt så mister du alle data som alt er lagret der. en re-formatering vil sikkert hjelpe, men husk da å kopiere ut (Til en annen disk) alle de data du vil ta vare på FØR du reformaterer.

Hvis du ikke ønsker å gjøre dette, så kan du gå til anskaffelse av et utility program ala Norton Systemworks - hvis ikke den innebygde scandisk utilitien kan hjelpe deg.

den er koblet til via usb2.0... men jeg tror det er noe programvare som ligger kjult inne i den eksterne hardisken som kan gå tapt hvis jeg formaterer.. men er det noe big deal??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...