nicooo Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 (endret) Hej ! Jeg formaterte her i går, med disker som sitter i raid0 om jeg ikke tar feil (har ikke peiling på raid). Installeringa av xp gikk glatt, alt var som det skulle helt til jeg kom inn i windows for å sjekke diskene. Har da 4 disker, hvor 3 sitter i raid. Problemet var at kun 1 disk (2 disker, men pc oppfatter som 1) kom opp, som stasjon C:. Etter det tok jeg en liten ctrl+h i oppstarten, der så jeg at 3 disker sto oppført. Min nyeste 300 gb, og 2 på 80 i raid. De 2 på 80 er greie, men det mangler fortsatt 2 disker ! Har prøvd å se om partitionmagic finner dem, men det gjør det ei. Noen som har en idè ? (sorry for rot, er litt stressed out) Endret 12. juni 2005 av nicooo
LaStrada Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Driverproblemer kanskje..? Husker jeg hadde et lignende problem, og da var det jeg som hadde glemt å installere driverne Tipper det fulgte med noen drivere med RAID-kontrollern din (hk'et ?).
Joggi Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 har du sett at bios kan finne dem er de koblet riktig til master/slave er raid satt opp til mirror raid 1 evnt satt opp i raid 5 sjekk også drivere som nevnt ovenfor
nicooo Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Skrevet 13. juni 2005 Hmm, nå er ikke jeg så god i pc, så det med raiden tør jeg ikke begi meg inn på. Var nemlig ikke jeg som satte sammen, eller for den saks skyld betalte pcen. Så hvis noen kunne kommet med noen detaljerte ideer hadde det vært Men eller takk for svar ! Diskene kommer opp når jeg booter, og i bios. De som står i raid står som prim1 og prim2, mens 300 gbn står som slave1, den sto som slave2, men jeg skiftet for å sjekke om det fungerte, noe det tydligvis ikke gjorde
LA8464 Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 høgre mus på min datamaskin>behandle>diskbehandling>høgre mus på disk for behandling .
nicooo Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Skrevet 14. juni 2005 Bah, den lå ikke der heller. Men thx anyway =) Så et annet spørsmål, mulig å fjerne raiden på en måte ? Sånn at jeg kan bruke alle hdene hver for seg, som i et "vanlig" system ? takker for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå