Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilket Ap er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på hvillket aksesspunkt som er best??? Det må støtte reapeating og være "basestasjon"...'

Lurte litt på D-Link 2100AP, men vet ikke helt....

Takk for gode tips og svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt mye rart om 2100AP, skal visst være bedre med 2000AP... Uansett bør du sikkert vurdere Linksys sine produkter, anbefaler WRT45G som egentlig er en router, men med muligheter for en rekke forskjellige konfigurasjoner ;)

Skrevet

Nei, WAP54G vil jeg ikke anbefale! WRT54G har nesten samme pris, og du får 4 switchede porter på kjøpet. Men enda viktigere: Det er mange flere uoriginale firmware å velge mellom, og mye mere hjelp å få på diverse fora, siden det er solgt mangfoldige ganger flere WRT'er.

Skrevet (endret)

Som netphreak sier, gå for en Linksys :) Da en av WRT boksene.(wrt54g/gs). Disse kan boostes til 251mW (originalt, også på andre APer er 28-70) dersom det er sendestyrke det står på. I tillegg så kjører den linux, noe som gjør den veldig fleksibel. Uoriginal firmware støtter utrolig mange flere funksjoner enn den originale til linksys. Sveasoft, HyperWRT, OpenWRT, DD-wrt o.l.

Endret av melsom
Skrevet

Er egentlig det samme,

GS har litt høyere hastighet 30%(krever at klienter også støtter speed boost) og så har den mere innebygget minne.(firmware plass)

Så har du ikke linksys fra før med speed boost så gå for WRT54G...

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)
Har hørt mye rart om 2100AP, skal visst være bedre med 2000AP... Uansett bør du sikkert vurdere Linksys sine produkter, anbefaler WRT45G som egentlig er en router, men med muligheter for en rekke forskjellige konfigurasjoner ;)

Jeg har akkurat bestilt WRT54G, som jeg hadde tenkt og sette opp sammen med WAP54G Accesspunkt. Planen var og bruke WRT54G som DHCP server for alle pc'er som kobler seg til både via innebygd switch og det trådløse accesspunktet.

Noen som har noen tips for hvordan jeg kan sette dette opp mest mulig enkelt og slik at det fungerer med DC++.

Tom

Endret av tomsl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...