Gå til innhold

Kjøpte jeg defekt skjermkort?


Vu-caN

Anbefalte innlegg

Skjermkortet kvelda i går, så jeg dro etter mye søking ned til datakjeden for å kjøpe nytt.

 

Fikk meg et Asus 6600GT 128mb, ettersom jeg fant ut at det var et gullkorn.

 

Jeg putta det inn i maskina, og boota opp. Så la jeg inn nye drivere og skjermen ble svart. Jeg booter opp på nytt siden alt forsvant, og i bootupfasen så kommer skjermen på. Alt går bra i windows helt til den windowslogoen er ferdig med å loade. Etter det blir alt svart.

 

Dermed tok jeg en format c:\ og la inn alt fra bar bakke og resettet biosen.

Loadet opp på nytt, og alt fungerte helt til jeg endra oppløsningen til 1280x1024. Da ble alt svart igjen. Og windows har vært svart siden. (bootup funker som nevnt).

 

Før skjermen blir svart, så kommer det en tynn linje med masse farger på ca 1 cm lang og 1 mm høy øverst i venstre hjørne... akkurat som om alt klikker(kvelder).

 

Jeg testa også kortet på en annen pc, og der skjedde det samme.

 

Gode råd? Er det noe jeg har glemt?

 

(kortet kosta 1921kr på datakjeden, kjøpte det i dag lørdag 11juni)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan være at hovedkortet ditt ikke støtter de nye 6600 kortene. Jeg prøvde med 2stk Leadtek/Winfast 6600GT kort og de funka heller ikke her, men så kjøpte jeg ett 6800GT og det funker som bare det.

Vel, hovedkortet mitt, et asus p4p800-e deluxe bør seriøst støtte dette skjermkortet. Dessuten på den andre pc'en er det et gigabyte s939 hovedkort som var et av de første 939 korta av high end.

 

Begge disse korta burde etter min mening takle dette kortet. Begge to er mye kvalitet for enda mer penger.

 

Angående skjermer, så har jeg en ganske splitter ny 19" lcd som kjører på 1280x1024 som standard, og det synes jeg bør være bra nok. Den andre skjermen jeg kjørte på er en nyere CRT skjerm, som kan kjøre 1600x1200 uten problemer.

 

Å sjekke bios at alt er stilt riktig trodde jeg det holdt med å resete, fordi da har hvertfall ikke jeg klussa til noe!

 

Vil ha 6600gt, 6800gt koster for mye. Synes 6600gt er dyrt nok fra før, ikke villig til å strekke meg enda et hestehode!

 

Takk for svar!

 

Noe jeg har glemt å sjekke eller andre erfaringer å dele?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...