Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp anngånde harddisk!


Anbefalte innlegg

Har nå fått bygget meg pc. Var en som hjalp meg, så har IKKE bygget den selv. Jeg har dette oppsettet. Når jeg starter opp og setter Windows CDen i, så kommer det opp feilmelding om at harddisken ikke er koblet i. Den oransje ledningen fra harddisk til hovedkort er koblet i, og jeg har stappet i disketten med drivere på. På disketten står det:

G72-VASA040

VIA SATA RAID Driver

For VT6420/VT8237

Disk 1 of 1.

 

Når jeg starter opp PCen står det også på informasjon om harddisken:

None Define

None RAID.

 

Står også at det bare er 149 GB igjen på harddisken, men harddisken er på 160 GB. Når jeg starter opp kommer det sånn "Windows Professional" når jeg ikke har innstalert windows på den enda. Isåfall, hvordan formaterer jeg harddisken uten Windows? Grunnen til at jeg ikke får innstalert Windows er fordi det kommer opp at harddisken ikke er plugget skikkelig i, eller får strøm.

 

Kan prøve å ta bilder.

 

Trenger hjelp..

Endret av quickbeck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke noen erfaring med SATA, men jeg la merke til at du fikk beskjeden "no RAID" da må du inn i BIOS for å skru av det. Har du en annen diskett med SATA-drivere?

Nei, har ingen andre disketter. Hvordan kommer jeg inn i BIOS? Kommer ikke opp sånn "Trykk F2 for å blablabla..". Har prøvd å trykke F2 mange ganger. Funker ikke..

Lenke til kommentar
Det er vel "del" knappen du skal trykke på mener jeg? Eller er jeg på villspor nå?

 

Delete er som regel knappen for å komme inn i bios ja..

Men du må vel boote fra disketten først ? om du skal installere sata drivere ?

Jeg er helt elendig når det kommer til dette. Hva er boote? :blush:

Lenke til kommentar

Når du ser første bildet med et stort logo og litt tekst rundt trykker du DEL. Vet ikke hva for BIOS hovedkortet ditt har, så kan ikke guide deg til hvor boot-sequence er.

 

edit: Let etter et "sted" hvor det står f.eks.: First booting device: | Secound booting device:

etc.. Sett diskettstasjonen din som first booting device.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...