Gå til innhold

Ram Timinger og Voltstyrke


Omnious

Anbefalte innlegg

hei

 

jeg kjøpte et par OCZ 2x 512Mb Rambrikker med Følgende timinger 2,5-3-3-7 som jeg satt på et Abit NF7-S V2.0

 

jeg satte dem til 2-2-2-5 og økte volten til 2,8v siden den sto på 2,6 orginalt, men det er da litt lite? Liker ikke minnet mer volt a? :D

 

Har også følgende spørsmål.. vil endring av timinger på skade minnet på samme måte som å sette opp frekvensen? eller er timinger rettogslett bare hvor ofte minnet blir accessert?

 

alle opplysninger og slikt taes med takk ;)

 

Pcn bootet iallefall og fungerer så jeg lurer på å ha dem sånn hvis det ikke er farlig.. :thumbup:

 

*edit* La til hk og minnetypeting

Endret av Omnious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikker på at det er stabilt nå?

jeg spilte farcry i en 10 minutter .. jeg la ikke merke til noe.. ikke noe bluescreen eller noe slikt.

 

Men det lukter litt svidd her nå :p:whistle:

 

*Edit* Memtest.. åssen fungerer det? har ikke brukt det før selv om jeg lastet det ned for en stund siden.. kan det sjekke om minnet er stabilt?

Endret av Omnious
Lenke til kommentar

haisann

 

Du kan prøve 2-3-2-5... men mere realistisk er nok 2-3-3-5@ 2.8v

Det er lov å prøve :D

 

Noen typer ram elsker volt, BH-5 brikker f.eks... disse skinner på 3.3-3.6v

Andre brikker derimot liker ikke masse volt, f.eks TCCD brikker. Fabrikkanten legger gjerne med opplysninger om hvor mye Volt rammen er garanter å tåle.

 

Rammen vår er vel spesifisert til 2.6 +/- 0.2v Så 2.8 skal de tåle. Med litt aktiv kjøling er ikke 2.9 farlig heller... hvis hk ditt kan levere det da. De fleste "normale" stopper ved 2.8

 

Rammen din blir ikke ødelagt hvis du holder deg litt i skinnet. Jeg hadde ikke puttet disse brikkene i et DFI kort å gitt de 3.3v for å se om de tåler det... da hadde de nok tatt kvelden :!:

 

Anandtech har en test på disse brikkene. De fikk 240Mhz ut av de @ 2.9v 2.5-3-3-7 1t

http://anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2392&p=7

Endret av Stoneheart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...