Thom Merlin Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Lurer litt på om jeg skal kjøpe GW eller WOW og fant ut siden WOW koster så mye penger at GW kansje var noe for meg. Men det er en del jeg må vite om GW før jeg kjøper det: Kan man plukke opp items? Hva mener dere med at det er lite folk uta for byene? Kan man ikke slåss sammen med noen? Blir man bedere å bedere om man spiller lengere, altså får man f.eks. skils eler noe når man har tatt mange fiender? Kan man kjøpe ting? Har også hørt noe merkelig om at man kunn kan gå på veier og stier og at det er en del usynelige vegger som stenger for resten. Hvordan kan det være mulig? Kan man ikke gå i skoger og sånt?
Elendil Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Ja du kan plukke opp items. Spelarane møtast i byen, med ein gang du er utenfor den er du i ein eigen verden, med mindre du inviter folk med på quest. Guld Wars baserer meir på såkalte skills framfor Level. Mulighet for å kjøpe ting ja. Det siste har eg ikkje høyrt noko om
Thom Merlin Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Skrevet 9. juni 2005 Spelarane møtast i byen, med ein gang du er utenfor den er du i ein eigen verden, med mindre du inviter folk med på quest Jeg og en venn hadde tenkt å kjøpe et eksemplar av GW hver for å spille sammen. Går ikke det an? Er det ikke san at man kan ha folk med seg på lag?
akarno Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 (endret) Spelarane møtast i byen, med ein gang du er utenfor den er du i ein eigen verden, med mindre du inviter folk med på quest Jeg og en venn hadde tenkt å kjøpe et eksemplar av GW hver for å spille sammen. Går ikke det an? Er det ikke san at man kan ha folk med seg på lag? Jo selfølgelig kan man spille sammen! Deg begynner med lag på 4 maks, så 6, så 8. Vet ikke om det går an å få mer, men det er så høyt jeg har kommet i hvertfall. PvP skjer på arenaer, der man kjemper mot hverandre. Kan også skje på guildarenaer (noe som jeg ikke har peiling på, har ikke kommet så langt). Lvling i GW har ikke så mye å si. Mange sier det bare er et begrep for å si "hvem som kan gå inn i den og den arenaen" (lvl basert hvem som kan gå inn.) En lvl 11 kan være bedre enn en lvl 15. Kommer helt an på hvordan man har organisert spells og taktikk, kommer tilbake til det. Man får skills av å gjøre quests. Disse questene er ofte i sammenheng med yrket ditt. Questene er veldig godt varierte, med mye "missions" der du fighter med NPC'er og andre folk på laget som du har invitert i byen. Spillet følger en historie, som utvikler seg sammen med karakteren din, i forhold til alle andre slike onlinespill. (som jeg vet om i hvertfall) Man kan fremdeles gå tilbake til alle stedene man har "gått forbi" i historien. Man kan "teleportere" mellom byene også, noe som er veldig greit. Jeg har kanskje 50 spells, men man må velge seg hvilke man skal ha med utenfor byen, man kan maks ha 8 med seg ut, og det er veldig viktig å lage en strategi for hver mission og hvilke spells du skal ha med deg og sånn. Jeg er elementalist, så min Fire DMG kommer an på hvor mye skills jeg har tatt i fire magic, andre elementalister kan spesialisere seg i f.eks water magic. Man har veldig god kontroll over hvordan man utvikler characteren sin. Man lager også sin egen armor, ved å bryte ned forskjellige items og lage armor/våpen/selge de til andre som trenger det mer enn deg (kommer an på profession) Puh.. da vet du noe Edit: Disse "missionsene" har ofte kule scinematics og Endret 9. juni 2005 av Icluz
Elendil Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Jo det går ann å spille samen, med det forutser at du "inviter" vennen din med i din verden... Då er han på laget ditt på ein måte...
akarno Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 (endret) Legger til litt til... GW har ikke så stor bevegelsesfrihet som WoW, men er mer realistisk når det gjelder dette. Kan gå overalt, inni skoger og allt, men ikke hoppe utfor stup og bakker. La oss si det sånn; I GW kan man gå der man ville gått hvist du hadde vert der selv. Du hadde ikke hoppet utfor stup da, hadde du? (hvist ikke du er helt gal ) Føler meg overhodet ikke innestengt i verdenen! Masse plass Endret 9. juni 2005 av Icluz
Thom Merlin Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Skrevet 9. juni 2005 Var jammen rask respons her på forumet Da blir det Guild Wars på meg i helgen
Bluebeans Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Fikk GW i posten i ettermiddag. Har ikke gjort noe annet enn å spille det. Noe som er rimelig sjeldent i denne gården.
Stifi Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Omfg. Enda en tråd om: hva/hvordan er Guild Wars. Prøv å bruke "søkemotor"
Elendil Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Omfg. Enda en tråd om: hva/hvordan er Guild Wars. Prøv å bruke "søkemotor" Det var jo ikkje akkurat dei samme spm.
Stifi Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Omfg. Enda en tråd om: hva/hvordan er Guild Wars. Prøv å bruke "søkemotor" Det var jo ikkje akkurat dei samme spm. Handler om det samma.
Thom Merlin Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Skrevet 10. juni 2005 Kom til å lure på en ting. Jeg har prøvd WOW i en god stund hos en venn og det ser virkelig bra ut. Om jeg liker WOW er sjansen for å like GW der? De skal vist være litt forskjellig de to spillene. Fant ikke GW i butikkene så tar noe dager før jeg får det fra komplett.
Stifi Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Kom til å lure på en ting. Jeg har prøvd WOW i en god stund hos en venn og det ser virkelig bra ut. Om jeg liker WOW er sjansen for å like GW der? De skal vist være litt forskjellig de to spillene. Fant ikke GW i butikkene så tar noe dager før jeg får det fra komplett. WoW og GW er to forskjellige ting. Kan ikke sammenligne det.
Stifi Skrevet 11. juni 2005 Skrevet 11. juni 2005 Hvordan er Guild Wars? fantastisk Sier det samma inni meg. "Hmmm"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå