Gå til innhold

Overklokking med 3 parts programer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd å klokke i BIOS men det funker ikke fordi det er jeg har en slags "barne sperre". Er det noen som vet om noen 3 parts programer som jeg kan bruke ? er det på noen måte mulig å omgå denne speren ?

Riggen min:

Hovedkort MSI MS-6524 / 6701 / 6741

CPU: Intel Pentium 4, 2666 MHz (20 x 133)

Vifte: Ligger på 2123 RPM

Grafikk kort: 6800 Ultra

Ram: Kingston 1024mb DDR PC 3200 Kingston

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hoert om et som heter COOLfsb trur jeg, men det er gammelt da. Trur ikke det finnes noen nye overklokking prog. Men hvis det er noen som vet av et som er nytt og funker, plis tell me!

Gjest Slettet+6132
Skrevet (endret)

Dessvere trådstarter..

Svært mange mATX hovedkort (du har vel dette?) har ikke mulighet for klokking av FSB.

Kall det gjerne "barnesperre", men slike HK er gjerne for OEM-markedet..eller for de som skal ha en liten "stue-PC" i ett micro-ATX kabinett, med svak PSU..etc. Da blir gjerne strømkretser på HK ikke dimensjonert for klokking..

Dette har jeg opplevd flere ganger...

F.eks. på i865PEM2-ILS.. som i utgangspunkter har ett godt chipset.. så var det mulig å klokke greit med Northwood.. Fra og med Bios-revisjon som støtter Prescott var den muligheten tatt vekk.. Klokking av en Prescott krever så mye effekt at HK vil "brenne". Dette gjelder også en del HK fra Aopen.

I tillegg finnes det som regel ikke versjoner av ClockGen som gir deg mulighet til å klokke fra Windows da slike HK gjerne har egne (sære) PLL'er (klokkegeneratorer)..

Endret av Slettet+6132

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...