Gå til innhold

HASTER:Eksamen i elektronikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis 5000p er A og bonustreff er B er

funksjonen for å få bonuspoeng: IkkeA og B eller A, dvs enten får du bonus hvis du ikke har 5000p og bonustreff eller du får bonuspoeng når du har 5000p.

 

SR-vippene får du heller lese selv om i læreboka, du har også lov til å spørre faglærer om generelle spørsmål. Slå opp om 4013 og studer sannhetstabellen.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Har elektronikk Eksamen i morgå eg også! samme kretsen ;)

Til Treff teller kretsen ville jeg sotte opp eit tidsdiagram over utgangan til S-R vippa

med tidsdiagramet vil du sjå når vippa får 0 på alle utgangan og då vill neller porten få 1 ut! husk å start med att S-R vippa er i reset stille først altså 0 på Q og 1 på Ikkje Q

 

Den tell til 5 eller 4 med 0-1-2-3-4, når den har telt til 4 så fer den 0 på utgangan til Nellern

 

Fer håpe du skjønna! :thumbup:

Lykke til gutten! :D

Lenke til kommentar

Her he du tidsdiagram over telle krets! men jeg tar ikje ansvar om dett er feil eller om du ikkje har tenkt rett!! den begynner med 0 på Q 1 på ikke Q

Den får 0 på alle utgangan til vippen når den hat telt til 4

post-112-1118351808_thumb.jpg

Endret av OleByst
Lenke til kommentar

kan prøve å forklare kordan den funka, da skjønna du fort kor du ska søke etter feil og.

når du regulera rv1 langt nokk ned til at q5 leda beggyne q3 å lede da blir dt spenning over r3 og r5 som gjer ett spenningsfall som gjer at q2 leda som får q1 te å lede.

Dt ligg 12 v over q1, 12,6 over q2. 13,2v over q3.

tror dt va sånt.

Håpa dt klarna litt for deg no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...