Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp (gratis) ventriloserver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, det du gjør er:

 

Du går inn på www.Ventrilo.com og laster den server filen som passer deg !

 

http://www.ventrilo.com/download.php

 

Deretter får du kompisene dine til å laste ned client filen som passer i samme version som servern, altså ikke OS, men version !

 

Du som skal ha server må deretter ZIPE server ZIPen til en egen mappe, deretter åpner du filen "Configuration Settnings" filen som hetere "Ventrilo_srv" og konfiguer etter ønske !

 

Derifra kan du stille på alt, navn på server, hvor mange som skal ha mulighet til å komme inn (slots) og passord og m.m !

 

Etter du er ferdig med det så, HUSK å LAGRE innstillingene da !

 

så starter du "Ventrilo_srv" og ikke lukk vinduet som kommer !

 

Alt du gjør da er å gi kompisene dine IPen og game ivei !

 

Vi har også en privat server vi har oppe ;) så forstår hva du mener !

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Du som skal ha server må deretter ZIPE server ZIPen til en egen mappe??

ZIPE ZIPen?hva?!hjelp,kan du bare forklare litt nermere?

fatter ingenting,hvor skal ipen være.klarer ikke komme inn på serveren og mye ball med commands i konfikurasjoninnstillinger:|HJELP Folkens

Endret av gunfighter
Lenke til kommentar
Skal Bestille mic så gi meg servern :p

8293267[/snapback]

det spørs,men er det noen som kan hjelpe?

jeg prøvde på nytt men da kom det opp noe helt annet,så nå begynner jeg å få til,men kan noen si meg:må jeg bruke clienten selv?og hvordan starter jeg serveren?

me=noob:/

Kan noen gi en detaljert bruksanvisning?

Endret av gunfighter
Lenke til kommentar

Det er ærlig talt enklere å betale de 25-30$ i mnd for en skikkelig 24/7 server. Vi har kronerulling i raidgruppa, og dette fungerer helt fint. Vi har medlemmer fra hele verden, er bare for gruppeleder å få seg en paypal konto som resten kan betale til. Jeg er ihvertfall glad for at vår ventrilo server kan brukes hele tiden; er jo intet mindre enn genialt i 5-manns grupper også ;)

Lenke til kommentar
Det er ærlig talt enklere å betale de 25-30$ i mnd for en skikkelig 24/7 server. Vi har kronerulling i raidgruppa, og dette fungerer helt fint. Vi har medlemmer fra hele verden, er bare for gruppeleder å få seg en paypal konto som resten kan betale til. Jeg er ihvertfall glad for at vår ventrilo server kan brukes hele tiden; er jo intet mindre enn genialt i 5-manns grupper også ;)

8294411[/snapback]

Vi lar den med den beste jobben i guilden betale. Vi har en som har en årslønn på 870.000 i året og han fikk jobben med og betale hver mnd. Funker fett :tease:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...