Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys WRT54G og Tele2


Anbefalte innlegg

Har bestillt ADSL fra Tele2 som jeg har tenkt å bruke med en Linksys WTR54G.

 

Siden jeg ikke gidder å kløne så lenge for å komme på nett, lurte jeg på om noen kjapt kunne fortelle meg hvilke instillinger som må gjøres i ruteren for å få den til å fungere mot Tele2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logg deg inn på routeren og sett opp PPPoA (DHCP) tilkobling til internett.

Da vil ADSL på PC fungere om du har innstilt PC til å motta IP adresse automatisk.

 

 

Skal du bruke den trådløst bør du vurdere å kryptere forbindelsen.

 

Anbefaler Sveasoft firmware for QoS mm, men det kan du ta senere.

Lenke til kommentar

Ok. Vet ikke om jeg føler meg så mye mer opplyst.

 

Vet at Tele2 ikke har support på WRT54G, så de bidar neppe med mye.

 

Er det noen som bruker/har brukt denne ruteren med ADSL fra Tele2?

 

Jeg forstår det slik at Tele2 ikke benytter PPPoE, men PPPoA. Som ruteren ikke støtter? Eller...?

Lenke til kommentar

Tele2 benytter seg hverken av PPPoE eller PPPoA, etter det jeg vet. Jeg håper du vet at du ikke kan bruke bare en Linksys WRT54G alene, men at du trenger et ADSL-modem i tillegg? Hvis du har et routermodem, så bør du konfigurere dette til bridge modus, og konfigurere WRT54G som ExTerminator skriver ovenfor. Den samme konfigurasjonen bruker du om du har et bridgemodem.

Lenke til kommentar

Etter det jeg forstår, så er Tele2 videreselger på Telenor's infrastruktur. Dette betyr at dette populære routermodemet fra 3Com burde fungere fint. I tillegg står det på Tele2's sider, at følgende enheter fungerer:

ZyXEL Prestige 650HW-33 - wireless router

Thomson SpeedTouch 570i - wireless router

 

Husk å oppdater til siste firmware, uansett hvilken du velger, samt kjøp med splitter hvis du skal ha telefon på linjen.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar
Etter det jeg forstår, så er Tele2 videreselger på Telenor's infrastruktur. Dette betyr at dette populære routermodemet fra 3Com burde fungere fint. I tillegg står det på Tele2's sider, at følgende enheter fungerer:

ZyXEL Prestige 650HW-33 - wireless router

Thomson SpeedTouch 570i - wireless router

 

Husk å oppdater til siste firmware, uansett hvilken du velger, samt kjøp med splitter hvis du skal ha telefon på linjen.

eh .. bare bullshit. Gå får linksysen.

Lenke til kommentar
eh .. bare bullshit. Gå får linksysen.

Tror du må gå om igjen barneskolens timer i lesing og folkeskikk. Hvis han skal ha en boks med ADSL-modem og trådløs router i ett, vil da Linksys WRT54G gjøre jobben? Vet du noe som hverken Linksys eller alle andre ikke vet om WRT54G? Neppe, siden den eneste som farer med BS her er du.

Lenke til kommentar
Tror du må gå om igjen barneskolens timer i lesing og folkeskikk. Hvis han skal ha en boks med ADSL-modem og trådløs router i ett, vil da Linksys WRT54G gjøre jobben? Vet du noe som hverken Linksys eller alle andre ikke vet om WRT54G? Neppe, siden den eneste som farer med BS her er du.

Hurra for uoffisiell firmware.. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...