BigJackW Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 (endret) Jeg holder på å starte en ftp-server vi a ftp programmet Serv-U Når jeg skal åpne en localhost kommer det bare en feil melding,slik går jeg fram: 1. åpner jeg cmd, der skriver jeg ftp, så kommer "ftp>" 2. etter "ftp>" skriver jeg "open localhost". Da kommer det en feilmelding: > FTP: connect :Ukjent feilnummer ftp> Hvar har jeg gjort feil? Edit:Det som er da er at jeg skal opprette en ftp-server. Endret 8. juni 2005 av BigJackW
BigJackW Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Skrevet 8. juni 2005 (endret) Ingen som vil hjelpe meg? :'( Endret 8. juni 2005 av BigJackW
zjulik Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Du behøver ikke bruke kommandolinja da. Skriv ftp://localhost i nettleseren, eller hent deg en ftpklient som f eks smartftp. Alternativt bruker du den lokale ipadressen, som Lou sier. Denne finner du ved å skrive ipconfig /all i kommandolinjen.
BigJackW Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Skrevet 8. juni 2005 (endret) Du behøver ikke bruke kommandolinja da.Skriv ftp://localhost i nettleseren, eller hent deg en ftpklient som f eks smartftp. Alternativt bruker du den lokale ipadressen, som Lou sier. Denne finner du ved å skrive ipconfig /all i kommandolinjen. Når jeg skriver ftp:\\localhost i linja kommer det bare en feilmelding: kan ikke oprette tilkobling til serveren. Endret 8. juni 2005 av BigJackW
BigJackW Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Skrevet 8. juni 2005 (endret) Flere tips? Har jeg evt. gjort noe feil ved forwarding av port? Endret 8. juni 2005 av BigJackW
zjulik Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Har du startet serveren da? Min FTPserver inkluderer et admin-interface. Starter jeg det, må jeg deretter starte serveren. Det holder ikke at programmet er installert Er det portfeil - fortell hva du har gjort da.
BigJackW Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Skrevet 8. juni 2005 (endret) Jeg har en D-Link Di-624+ Router, på den har jeg åpnet en port: Name: Virtual Server FTP Private IP: Ip'en min. Protocol Type: TCP Private Port: 21 Public Port: 21 Jeg bruker Quick'n Easy FTP-Server som server programm.!?! Endret 8. juni 2005 av BigJackW
BigJackW Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Skrevet 8. juni 2005 Folk hjelper meg, men med en gang går de
BigJackW Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Skrevet 8. juni 2005 Finnes det noen programm som kan test om ftp serveren funker?
Lou Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Få av oss som bor her Quick'n Easy fungerer fint. Har du startet det, dvs trykket på den grønne knappen?
Lou Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Gjør et forsøk uten ruter, så ser du om det er den som lager kluss.
Dahl Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 (endret) Beklager, men jeg bare må rapportere denne posten. Viser til regel #10 i retningslinjene: #10: Blant andre ting regnes f. eks tre eller flere like tråder/innlegg som uønsket innhold (heretter referert til som "spam"), og kan føre til advarsler eller midlertidig/permanent utestengelse. Brukere som deltar i slike tråder kan straffes på lik linje med trådstarter. Ulovlig bumping er heller ikke tillatt og kan bli straffet på samme måte som spam.Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Hva nettiketten sier om bumping: Bumping er posting i gamle tråder, slik at de skal komme lengre opp på lister over de siste postede meldingene. Dette blir gjort av enkelte, og slike meldinger inneholder ofte bare "*bump*". Dette vil i første forsøk bli slettet, men hvis brukeren fortsetter bumpingen kan stenging av tråder og advarsler bli brukt. En har likevel lov til å svare på sine egne tråder, dersom en har ny informasjon å komme med. Bumps av typen ”*bump*” tillates i den grad at det går minimum 24 timer mellom hver slik post og maksimalt to stykker sammenlagt. Endret 9. juni 2005 av @kd
Anbefalte innlegg