Gå til innhold

Problemer med å åpne localhost (open localhost)!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg holder på å starte en ftp-server vi a ftp programmet Serv-U

Når jeg skal åpne en localhost kommer det bare en feil melding,slik går jeg fram:

1. åpner jeg cmd, der skriver jeg ftp, så kommer "ftp>"

2. etter "ftp>" skriver jeg "open localhost". Da kommer det en feilmelding:

> FTP: connect :Ukjent feilnummer

ftp>

Hvar har jeg gjort feil?

Edit:Det som er da er at jeg skal opprette en ftp-server.

Endret av BigJackW
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du behøver ikke bruke kommandolinja da.

Skriv ftp://localhost i nettleseren, eller hent deg en ftpklient som f eks smartftp.

Alternativt bruker du den lokale ipadressen, som Lou sier. Denne finner du ved å skrive

ipconfig /all

i kommandolinjen.

Skrevet (endret)
Du behøver ikke bruke kommandolinja da.

Skriv ftp://localhost i nettleseren, eller hent deg en ftpklient som f eks smartftp.

Alternativt bruker du den lokale ipadressen, som Lou sier. Denne finner du ved å skrive

ipconfig /all

i kommandolinjen.

Når jeg skriver ftp:\\localhost i linja kommer det bare en feilmelding: kan ikke oprette tilkobling til serveren.

Endret av BigJackW
Skrevet

Har du startet serveren da?

Min FTPserver inkluderer et admin-interface. Starter jeg det, må jeg deretter starte serveren.

Det holder ikke at programmet er installert ;)

Er det portfeil - fortell hva du har gjort da.

Skrevet (endret)

Jeg har en D-Link Di-624+ Router, på den har jeg åpnet en port:

Name: Virtual Server FTP

Private IP: Ip'en min.

Protocol Type: TCP

Private Port: 21

Public Port: 21

Jeg bruker Quick'n Easy FTP-Server som server programm.!?!

Endret av BigJackW
Skrevet

Få av oss som bor her :)

Quick'n Easy fungerer fint. Har du startet det, dvs trykket på den grønne knappen?

Skrevet (endret)

Beklager, men jeg bare må rapportere denne posten. Viser til regel #10 i retningslinjene:

#10: Blant andre ting regnes f. eks tre eller flere like tråder/innlegg som uønsket innhold (heretter referert til som "spam"), og kan føre til advarsler eller midlertidig/permanent utestengelse. Brukere som deltar i slike tråder kan straffes på lik linje med trådstarter. Ulovlig bumping er heller ikke tillatt og kan bli straffet på samme måte som spam.

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Hva nettiketten sier om bumping:

Bumping er posting i gamle tråder, slik at de skal komme lengre opp på lister over de siste postede meldingene. Dette blir gjort av enkelte, og slike meldinger inneholder ofte bare "*bump*". Dette vil i første forsøk bli slettet, men hvis brukeren fortsetter bumpingen kan stenging av tråder og advarsler bli brukt. En har likevel lov til å svare på sine egne tråder, dersom en har ny informasjon å komme med. Bumps av typen ”*bump*” tillates i den grad at det går minimum 24 timer mellom hver slik post og maksimalt to stykker sammenlagt.
Endret av @kd
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...