el_cash Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Driver å sysler med Excel for første gang på mange år. Har et langt regneark som skal printes ut, har fikset på bredden slik at det blir bra når jeg printer ut arket med orientation landscape, da blir alle kolonner med i bredden. Men siden dette er et laaangt regneark så ønsker jeg å ha lik topptekst på hvert ark jeg skriver ut så det ser mer oversiktelig ut hva de forskjellige radene er; f.eks. at samtlige ark (bortsett fra det første, som ser litt annerledes ut) skal ha rad A6 til N6 på toppen av hver side. Så; hvordan gjør jeg dette? Har knotet rundt i Excel og eksperimentert med topptekst etc uten at det gav det ønskede resultat... Noen tips?
sofTest Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Det blir på engelsk, men du går inn på File, Page Setup, Sheet, så velger du hvilken rad som skal repeteres under Print Titles. Bruker selv Excel 2000, og der er det etter det jeg vet ikke noen automatisk mulighet til å unngå at toppteksten også skrives ut på første side, med mindre man lager en macro for utskriftsjobben. Du kan alltids gjøre dette manuelt ved å først skrive ut første side, sette Print Titles, og så skrive ut resterende sider.
el_cash Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Skrevet 9. juni 2005 - og det virket! har gjort det før en gang og visste at det var griselett å få til, cluet er å huske hvordan, dog...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå